خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

واکنش حاخام ارشد اسرائیلی به هتک حرمت مسجدی در جنین

اقدام نظامیان صهیونیست به برگزاری مراسم دعا در مسجدی در جنین و هتک حرمت این مکان، با انتقاد از عملکرد نظامیان صهیونیست مواجه شده است و حاخام ارشد اسرائیلی خواستار پرهیز از اینگونه اقدامات شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حاخام ارشد اسرائیلی اقدام چند نفر از سربازان ارتش رژیم صهیونیستی در برگزاری مراسم مذهبی خود در مسجدی در جنین، باعث شد تا تعدادی از سربازان خود را از خدمت خارج کند.

این نظامیان صهیونیست با یورش به مسجد مرکزی اردوگاه جنین ضمن برگزاری مراسم مذهبی خود در این مکان مذهبی مسلمانان، روی دیوارهای آن هم عبارت توهین‌آمیزی نوشتند.

براساس اعلام ارتش رژیم صهیونیستی، رفتار سربازان خطرناک و کاملاً مغایر با ارزش‌های ارتش اسرائیل است. ضمن اینکه طبق ادعای ارتش، این افراد تنبیه خواهند شد.

در پی این حادثه، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی به یوآو گالانت، وزیر دفاع به خاطر تصمیم اتخاذ شده حمله کرده و گفت: وارد کردن سیاست در ارتش محکوم است. ما باید از سربازان خود تشکر و قدردانی کنیم؛ چرا که آن‌ها در جنین جان خود را به خطر انداخته‌اند و تصمیم گرفته شده به روحیه نیروهای ما آسیب می‌زند.

در همین راستا، اسحاق یوسف، حاخام ارشد اسرائیلی، نامه‌ای به ایال کریم، خاخام ارشد ارتش اسرائیل، درباره نحوه رفتار سربازان ارتش اسرائیل هنگام ورود به مساجد و منازل فلسطینیان ارسال کرد.

وی در این پیام نوشته است: تا زمانی که نیازی به جنگ نباشد، هیچ کس نباید دست به اقدام تحریک‌آمیزی بزند. به ویژه زمانی که موضوع مربوط به مسائل مذهبی باشد.

وی افزود: ما باید به این سربازان بفهمانیم که تأثیر گذاشتن بر احساسات مذهبی پیروان سایر ادیان جایز نیست.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز به نوبه خود درباره این حادثه اظهار نظر کرد و در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما نگران این عکس‌ها هستیم. این اقدام نامناسبی است. هرچند که ارتش اسرائیل گفته است علیه این سربازان تدابیری اتخاذ خواهد کرد.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.