خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آمریکا و ۱+۵ هم روزی خور امام زمان (عج) هستند!

ادیان نیوز: جابر بن عبدالله انصارى از پیامبر اکرم (ص) پرسید: آیا شیعه در زمان غیبت از فیوضات امام زمان (عج) بر خوردار مى شوند؟ فرمود: آرى، قسم به پروردگارى که مرا به پیامبرى برانگیخت از وى نفع مى برند و از نور ولایتش کسب نور مى کنند، همچنان که از خورشید استفاده مى کنند…
پایگاه خبری تحلیلی تراز: نظام آفرینش در حدوث و بقا، وامدار وجود پر برکت انسان کامل است و به واسطه اوست که فیض الهی نصیب عالم و آدم می شود و از همین روست که در زیارت «جامعه کبیره» درباره اهل بیت علیهم السلام که پس از پیامبراکرم (ص) مصادیق بارز انسان کامل هستند، آمده:
«بکم فتح الله و بکم یختم و بکم ینزل الغیث، و بکم یمسک السماء ان تقع علی الارض و بکم ینفس الهم و یکشف الضر» یعنی عالم با حقیقت وجود شما گشوده شده و با شما ختم می گردد؛ به خاطر شما باران فرو می ریزد و به واسطه شما آسمان از ریزش باران به زمین باز می ماند و با توسل به شما گرفتاری ها و مشکلات برطرف می شوند.
حافظ شیرازی، این معارف زیبا را در کلام نغزش چنین خطاب به اهل بیت گفته است:
از رهگذر خاک سر کوی شما بود              هر نافه که در دست نسیم سحر افتاد
و در عصر کنونی، وجود مبارک حضرت مهدی (عج) قبله دل ها و واسطه فیض الهی بر عالم و آدم است . لذا در دعای نورانی «ندبه» از او به «سبب اتصال آسمان و زمین» یاد شده و چنین آمده است: «أین السبب المتصل بین الارض و السماء» و در دعای «عدیله » نیز درباره آن حضرت آمده:
«ثم الحجه الخلف القائم المنتظر المهدی المرجی الذی ببقائه بقیت الدنیا و بیمنه رزق الوری و بوجوده ثبتت الارض و السماء»
«پس از یازده امام – که یاد شد – امام و حجت دوازهم قائم منتظر مهدی است که امیدها به اوست و به واسطه او دنیا باقی و برقرار می باشد و به برکت وجود او مردم روزی دریافت می کنند و در سایه وجود او آسمان و زمین بر قرارند.»
                                                                                        *****
سه نکته:
* آمریکا و ۱+۵ هم روزی خور امام زمان (عج) هستند!
وقتی می فرماید “بیمنه رزق الوری” یعنی همه عالم از شیعه و سنی و حتی کفار و منافقین به برکت وجود نازنین حضرت حجت ابن الحسن (عج) روزی می خورند. یعنی هرچه هست از دنیا و آخرت و مادیات و معنویات بر در این خانه است. یعنی آمریکا و ۱+۵ هم به برکت این آقا روزی می خورند! (البته فهم این موضوع نیاز به معرفت و البته تامل بسیار دارد) با این وجود چطور می شود که ما گاهی گمان کنیم تحریم و امثال آن می تواند روزی ما را کم یا زیاد کند!؟ مگر روزی رسان خدا و واسطه فیض هم امام زمان (عج) نیست؟ آیا چنین تفکری شرک محسوب نمی شود؟
 
** ما قرص نان ز گندم شهر تو می خوریم
چه زیبا سروده اند که:
ما قرص نان ز گندم شهر تو می خوریم
چرخد ز آسیاب شما روزگار ما
 
و سعدی شیرین سخن نیز می گوید:
کس ندانم که در این شهر گرفتار تو نیست
هیچ بازار چنین گرم که بازار تو نیست
 
*** چگونه از وجود حضرت بهره می بریم؟
حضرت مهدی (عج) نقش خورشید را در زندگی بشریت و عالم تکوین دارد که همه مردم از وجود آن حضرت بهره می گیرند و به سبب حجت خدا زمین محفوظ است و خدا رحمت خود را در جامعه نازل می کند. 
جابر بن عبدالله انصارى از پیامبر اکرم (ص) پرسید: آیا شیعه در زمان غیبت از فیوضات امام زمان (عج) بر خوردار مى شوند؟ فرمود: «آرى، قسم به پروردگارى که مرا به پیامبرى برانگیخت از وى نفع مى برند و از نور ولایتش کسب نور مى کنند، همچنان که از خورشید استفاده مى کنند هنگامى که در پشت ابرها قرار بگیرد». (کمال الدین، ج ۱ ص ۲۵۳)
منبع: تراز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.