خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاسخ هادی سروش به شبهه تاریخ تولد و شهادت حضرت فاطمه (س)

حجت الاسلام و المسلمین هادی سروش به شبهه تاریخ تولد و شهادت حضرت فاطمه(س) که در فضای مجازی مطرح شده، پاسخ داده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، استاد هادی سروش نوشت: متن شبهه وارده در ایام فاطمیه در فضای مجازی چنین است: «لازم است بخاطر این بانوی بزرگوار ِ مورد احترام ِ شیعیان از یک مهندسی معکوس و یا به نوعی برهان خلف، استفاده کنیم برای اینکه بفهمیم مطالبی که دربارهٔ ایشان گفته می‌شود، تا چه اندازه، درست یا نادرست است.

بنابر کتاب محمد پیامبری که از نو باید شناخت، نوشتهٔ کورت فریشلر آلمانی و همچنین بر طبق عقل و منطق، حضرت فاطمه ، یکسال پس از ازدواج حضرت محمد و بانو خدیجه ، به دنیا می آید. بنابراین، حضرت محمد که در ۲۵ سالگی با خدیجهٔ ۴۰ ساله ، ازدواج می کند ، یکسال بعد یعنی در ۲۶ سالگی ، صاحب دختری می‌شود که او را فاطمه می‌نامد. با این اوصاف، سن خدیجه در هنگام بدنیا آمدن فاطمه ، میشود ۴۱ سالگی ، که منطقی است. حضرت محمد ، در ۶۳ سالگی فوت میکند. ۲۶ سال از آن کم کنید ، میشود ۳۷ ساله.یعنی حضرت فاطمه ، در زمان فوت ِ پدر ۳۷ ساله بوده است. و یکسال بعد از آن، فوت میکند. یعنی در ۳۸ سالگی! درحالیکه شیعه در فاطمیه سن فاطمه را ۱۸ و علت مرگ او را شهادت معرفی می کند!؟»

پاسخ:

مشکل در متن بالا؛ در مستند سازی بر اساس یک نقل از یک نویسنده غربی و نیز عدد سازی است. عدد سازی در مورد زمان ولادت و زمان شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) .

توضیح مختصر چنین است؛

مُدعی یا بهتر است بگویم تحریف کننده؛ بدون پشتوانه تاریخی معتبر و مستند میگوید؛ “پیامبر خدا بعد از یکسال که از ازدواج وی با حضرت خدیجه سپری شد، صاحب فرزندی بنام فاطمه شده است! و فاطمه یکسال بعد از رحلت پدر فوت کرده!!”

طبق کدام نقل تاریخی حضرت زهرا یکسال بعد از ازدواج پیامبر به دنیا آمده است؟

حضرت زهرا آخرین فرزند حضرت خدیجه و حضرت پیامبر (ص) بوده و قبل از ایشان دختران دیگری به نام زینب، رقیه و ام کلثوم، و نیز دو پسر به نام های؛ قاسم و عبدالله به دنیا آمده بودند که تا قبل از رحلت پیامبر همه‌ی آنها از دنیا رفتند.
طبق نقل معروف و مشهور بین علماء شیعه که حتی برخی علماء سنت هم همراهی کرده اند حضرت زهرا (س) سال ۵ بعثت یعنی حدود ۲۰ سال بعد از ازدواج پیامبر با حضرت خدیجه به دنیا آمده‌اند و محاسبات نویسنده متن فوق دست کاری در عدد و استناد به متن غیر قابل اعتماد و در نتیجه خیال‌بافی بیش نیست.

جهت دیگری از تحریف که بر متن شبهه افکن فوق می افزاید این است که کورت فریشلر اصلا نویسنده “کتاب محمد پیامبری که از نو باید شناخت” نیست و آن کتاب از کنستانتین ویرژیل گئورگیو است.

در اینجا مناسب است به شبهه دیگری در زمینه سن حضرت خدیجه در زمان تولد حضرت فاطمه (س) توجه شود که چگونه میتواند سن خدیجه در تولد دخترش حدود ۶۰ سالگی باشد؟ در پاسخ توجیهاتی طرح شده که مناسب ترین آنها این پاسخ است که قول مشهور در مورد چهل ساله بودن حضرت خدیجه به معنای حقیقی خود نیست، بلکه به معنای تقریبی و مجازی است. از این که شماره چهل، عدد کاملی است، سیره نویسان آن را انتخاب کرده‌اند

تمام زحمات این افراد برای مُبرا و پاک کردنِ دست ظالمین از خون مظلومه تاریخ اسلام حضرت زهرا (س) است و تلاش می کنند که این مهم را با هر تحریفی لوث کرده و سپس منکر شده و دست آخر به حاکمیت ظلم؛ وجهه حقانیت دهند!

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.