خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جهاد و شهادت ابزار جبهه حق برای پیروزی است

به گزارش ادیان نیوز، این مرجع تقلید امروز در جمع اعضای ستاد مردمی تکریم شهدای مدافع حرم اظهار داشت: در شرایط ویژه ای زندگی می کنیم و مسلمانان در اقصی نقاط جهان گرفتار مشکلات فراوانی شده اند که همه آنها به واسطه آمریکا و متحدانش ایجاد شده اند.
او افزود: امروز می بینیم که عربستان سعودی پول نفت و گاز خود را به دستور آمریکا خرج ایجاد گروه های تروریستی تکفیری مانند داعش می کنند و بوکوحرام ها و جبه النصره ها را می سازند تا در نهایت منجر به دشمنی میان مسلمانان و ایجاد جنگ های فرقه ای و مذهبی شود.
آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه دو مکان بزرگ متعلق به همه مسلمانان یعنی مسجد الاقصی و کعبه به تحریک استکبار در دست دو گروه دشمن اسلام ناب یعنی صهیونیست ها و وهابی ها قرار گرفته است گفت: آل سعود و صهیونیست ها هر دو دشمنان قسم خورده اسلام محمدی(ص) و تشیع هستند و این مصیبت بزرگی است که چنین مکان های مقدسی در اختیارشان باشد.
این مرجع تقلید ادامه داد: راهی جز اتکا به فرهنگ جهاد و شهادت و جانبازی در راه خدا در برابر این دشمنان باقی نمی ماند و همه مسلمانان به ویژه شیعیان باید به این مهم توجه داشته باشند.
او با بیان اینکه در قرآن کریم ۳۴ مرتبه از جهاد و مشتقات آن سخن به میان آمده است؛ خاطرنشان کرد: ابزار جبهه حق جهاد است و خداوند هر پیامبری را که به رسالت برگزید، در یک دستش کتاب هدایت و در دست دیگر او ابزار و ادوات جهاد را قرار داد.
آیت الله نوری همدانی زنده نگاه داشتن فرهنگ جهاد و شهادت را وظیفه ای همگانی دانست و تصریح کرد: این یک حقیقت است که جهاد نوعی احسان به جامعه بوده و اگر جهاد نباشد فساد و انحطاط جامعه را از پای بست ویران می سازد.
او با اشاره به ربیون و مقام و جایگاه آنها عنوان داشت: تربیت شدگان به دست انبیاء الهی یکی از معانی ربیون است و همچنین از فقها هم به این عنوان یاد شده، آنها افرادی بودند که همراه پیامبر(ص) حضور داشتند و در این مسیر سستی نکردند و خداوند هم به این شهیدان ثواب دنیا و آخرت را در بالاترین درجات عطا می کند.
این مرجع تقلید به اشکال مختلف شهادت اشاره کرد و افزود: در این زمینه می توان به سخنان ارزنده و گهربار رهبر معظم انقلاب توجه کرد که می فرمایند جهاد، یکی از شاخصه های زنده نگاه داشتن افکار و اندیشه های بنیان گذار کبیر انقلاب است و نکته مهم آن که اگر جهاد نباشد فساد در زمین گسترده شده و زمین هیچگاه رنگ عدل را به خود نمی بیند.
او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیامبران در کنار مردم زندگی می ‌کردند و از آنان جدا نبودند چنانکه در قرآن هم آمده است ربیون پیامبران الهی را در گسترش دین خدا و تبلیغ احکام الهی یار و یاور بودند.
منبع: شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.