خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

امام جمعه بندر لنگه: وحدت و یکپارچگی امت اسلامی دشمنان اسلام را آزار می‌دهد

حجت الاسلام والمسلمین شریفی «امام جمعه بندر لنگه» در حضور جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد: در طول تاریخ روحانیت نقش بی بدیلی در آگاهی بخشی و رشد معنوی و فرهنگی جامعه داشته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب در سفری به استان هرمزگان با حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم شریفی امام جمعه بندر لنگه دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین شریفی با اشاره به اهمیت وحدت اسلامی گفت: در آیات قرآن و روایات اسلامی اهمیت اتحاد و ارزش همکاری و یکپارچگی مسلمین مورد توجه قرار گرفته و از تشتت و پراکندگی آنان سخت نکوهش شده است. قرآن به ما می‌آموزد که رمز وحدت ما در چیست و ریشۀ اخوت اسلامی به کجا متصل است و اگر دچار اختلاف و پراکندگی گشتیم چگونه ذلت و ضعف دامنگیرمان می‌شود و ارزش و اعتبارمان را از بین می‌برد.

امام جمعه بندر لنگه ادامه داد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تلاش‌های علمای شیعه و سنی این خطه، بندر لنگه توانسته است به الگوی مناسبی برای اتحاد ملی و انسجام اسلامی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است بدل گردد.

وی با اشاره به نقش علمای دین در ایجاد فضای صلح و برادری و برابری در بین آحاد مردم و جامعه افزود: در طول تاریخ روحانیت نقش بی بدیلی در آگاهی بخشی و رشد معنوی و فرهنگی جامعه داشته است و ما در شهرستان بندر لنگه به جهت حضور آیت الله سید محمد جواد رکنی امام جمعه سابق این شهرستان و مجاهدت‌های بیش از چهار دهه ایشان در این منطقه می‌بینیم که وضعیت بندر لنگه از جهات مختلف معنوی،فرهنگی و عمرانی به هیچ وجه قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و خدمات ایشان قابل تقدیر است.

حجت الاسلام والمسلمین شریفی با بیان این‌که در طول سال‌های انقلاب کارهای بسیار خوب و اساسی برای وحدت شیعه و سنی در بندر لنگه انجام شده است اظهار کرد: وحدت و یکپارچگی امت اسلامی دشمنان اسلام را آزار می‌دهد و آنها می‌خواهند با کاشتن بذر نفاق و اختلاف این اتحاد و صمیمیت را خدشه‌ دار کنند و ما باید در این زمینه بسیار هوشیار باشیم و بادست خود آب به آسیاب دشمن نریزیم. من به عنوان امام جمعه این شهرستان از همه کسانی که با تلاش‌های خستگی ناپذیر خود وحدت و همدلی و صلح و صفا را برای مردمان این منطقه به ارمغان آورده‌اند صمیمانه تشکر می‌کنم.

امام جمعه بندر لنگه همچنین با تاکید بر گسترش فرهنگ تقریب و برادری در جامعه خاطرنشان کرد: حوزه علمیه این شهرستان توانسته است با پرورش و تربیت بیش از ۳۰۰ طلبه فاضل و متعهد نقش بزرگی در گسترش فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه ایفا کند و طلاب شیعه و سنی ما توانسته‌اند در کنار هم به وظایف اسلامی و انقلابی خود عمل نمایند.

وی در پایان با تشکر از سفیران فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب برای حضور در استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه گفت؛ سفرهای علمی و فرهنگی نخبگان حوزوی و دانشگاهی جامعه به استان‌های مختلف کشور و آشنایی آنها با خدمات انجام شده و مشکلات، و مطرح کردن علمی آنها در جلسات و محافل علمی و اجرایی قطعا منشاء خیرات و برکات برای همه خواهد بود و امیدوارم این سفرها ادامه داشته باشد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر مجید مسعودی نیز با تشکر از مهمان‌نوازی گرم مردم و مسئولین شهرستان بندر لنگه از کاروان سفیران فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب مفتخر است که بسیاری از طلاب شیعه و سنی شهرستان بندر لنگه این دانشگاه را برای ادامه تحصیلات دانشگاهی خود انتخاب کرده‌اند و ما امیدواریم که میزبان خوبی برای این عزیزان باشیم.

قائم مقام معاونت فرهنگی-اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: یکی از مسائل بسیار مهمی که همه باید به آن توجه داشته‌ باشیم آن است که بتوانیم خدمات انجام شده برای مردم و کشور را بدون منت‌گذاری و از باب وظیفه و با بیانی زیبا و هنرمندانه به جهانیان مخابره کنیم و یکی از اهداف سفر سفیران فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب به استان‌های مختلف کشور هم همین است.

در پایان این دیدار لوح یادبود دانشگاه ادیان و مذاهب تقدیم حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم شریفی امام جمعه بندر لنگه شد.

منبع دانشگاه ادیان و مذاهب
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.