خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هاآرتص: «شکنجه اسرای فلسطینی در زندان‌ها | از ضرب و شتم تا وادار کردن به بوسیدن پرچم اسرائیل»

گزارش‌ها در مورد شرایط دشوار اسرای فلسطینی در بازداشتگاه‌های داخل اردوگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی و رفتارهای خشن، شکنجه و تحقیر زندانیان در زندان‌ها ادامه دارد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، روزنامه هاآرتص به نقل از شهادت زندانیان فلسطینی در زندان «جلبوع» نوشت که از ۷ اکتبر گذشته تاکنون مورد ضرب و شتم، توهین و شکنجه شدید زندانبانان قرار گرفته‌اند، در حالی که مقامات زندان‌های اسرائیل چشم خود را بر این امر می‌بندند.

هاآرتص به نقل از برخی از اسرای فلسطینی نوشت: زندانبانان ما را تهدید می‌کنند که اگر پرچم اسرائیل را نبوسیم، مورد ضرب و شتم و خشونت شدید قرار خواهیم گرفت.

این روزنامه افزود: زندانیان مورد بحث هیچ ارتباطی با اعضای یگان «نخبه» حماس ندارند و تعدادی از آنها اصلا تاکنون در دادگاه محاکمه نشده‌اند.

هاآرتص همچنین گزارش داد که برخی از این شهادت‌ها و اظهارات به دست آنها رسیده و بخشی دیگر به سازمان‌های حقوق بشری رسیده است.

این روزنامه افزود: برخی از شهادت‌ها یادآور اظهارات زندانیان زندان مجیدو است که هفته گذشته منتشر شد، مبنی بر اینکه زندانبانان به طور سیستماتیک زندانیان فلسطینی را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

هاآرتص به نقل از یکی از زندانیان که اخیرا پس از سه سال اسارت، آزاد شد، نوشت: «۱۱ زندانی را به سلولی آوردند که معمولاً یک سوم این تعداد در آن وجود داشت. زندانبانان غذا را روی زمین انداختند. و گاه به بهانه انجام عملیات با پا غذا را له می‌کردند و به بهانه بازرسی، زندانیان را میله‌های آهنی کتک می‌زدند.

بر اساس همان شهادت‌ها «زندانبانان با پرچم اسرائیل وارد می شدند و هر که از بوسیدن آن امتناع می‌کرد کتک می‌خورد، آنها همچنین از اسرا می‌خواستند که چهار دست و پا راه بروند و پرچم را ببوسند.»

این روزنامه گزارش داد که گواهی مشابهی نیز به مرکز دفاع از فرد رسید و به گالی بهرو معرا، مشاور قضایی دولت اسرائیل منتقل شد.

بر اساس شهادت یکی از زندانیان، «زندانبانان وارد سلول شده، افراد داخل سلول را مورد ضرب و شتم قرار داده و در حالی که پرچم اسرائیل را بر پشت آنها می‌گذاشتند، آنها را مجبور به فحش دادن و چهار دست و پا راه رفتن می‌کنند.»

افزایش ۱۵۰ درصدی شمار اسرای غزه طی یک ماه

هاآرتص در گزارش دیگری که امروز منتشر شد اشاره کرد که تعداد بازداشتی‌های غزه در اسرائیل ظرف یک ماه حدود ۱۵۰ درصد افزایش یافته و نظامیان اسرائیل آنها را مورد خشونت قرار می‌دهند.

این روزنامه اسرائیلی گزارش داد که تعداد زندانیانی که در حال حاضر در زندان‌های اسرائیل نگهداری می شوند، ۶۶۱ نفر است، در حالی که حدود یک ماه پیش حدود ۲۶۰ زندانی بود.

این تعداد شامل اهالی غزه که در بازداشتگاه‌های پایگاه نظامی سدی تیمان در جنوب و زنان بازداشت‌شده در اردوگاه آناتوت در حبس هستند، نمی‌شود و هنوز معلوم نیست که آیا آنها به زندان‌های اسرائیل منتقل می‌شوند یا به غزه بازگردانده می‌شوند.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.