خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

چرا رهبری «تحریف امام» را سیلی به مردم می دانند؟

به گزارش ادیان نیوز، بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دارای نکات مهمی بود که بسیاری از رسانه ها در چندروز گذشته به فراخور موضوع بدان پرداخته اند. اگر چه در روزهای اخیر بحث بازسازی  مرقد امام خمینی (ره) و حواشی مربوط به آن تا حد زیادی اصل مراسم و سخنران رهبری را تحت الشعاع قرار داد اما با گذشت چند روز از این مراسم می توان به نکات جالب و قابل تاملی در این بیانات پی برد.
 رهبر معظم انقلاب در مقدمه سخنان ۱۴ خرداد امسال خود، ملت ایران را پرتحرک و پرانگیزه و در مسیر اهداف بزرگ معرفی کردند.ایشان رسیدن به این اهداف، تداوم این راه و در نتیجه مصون ماندن از گزند«هاضمه‌ی سیری‌ناپذیر استکبار جهانی» را منوط به  شناخت راه امام خمینی(ره) دانسته و افزودند:«…. تحریف شخصیت امام، تحریف راه امام و منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ملت ایران است. اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدای نکرده عمداً به کنار بگذاریم، ملت ایران سیلی خواهد خورد».
تربیت«ملت پیرو خط امام» برای جلوگیری از انحراف اندیشه های ایشان از نیازهای بنیادین امروز کشور است
جایگاه ویژه «ملت» در منظومه فکر و اندیشه سیاسی رهبر معظم انقلاب روشن است. ایشان در طول ربع قرن زعامت خویش همواره مردم را محور نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران معرفی کرده و خدمت به آنان را وظیفه اصلی کارگزاران و مسئولان معرفی  کرده اند. این جایگاه آن قدر مستحکم و شناخته شده است که از نظر ایشان به عنوان عنصر بنیادین ناظر بر عملکرد روسای قوا و مدیران کشور شناخته می شود.جایگاهی که ضمانت اجرای آن در بعد حقوقی نیز در قالب قانون اساسی پیش بینی شده است. بارها از زبان مقام معظم رهبری شنیده ایم  که اگر مسئولان و مدیران کشور آگاهانه  یا ناآگاهانه  سیاستی برخلاف آموزه های جمهوری اسلامی ایران و منویات امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار این نظام در پیش بگیرند با واکنش مردم مواجه خواهند شد. واکنشی که معمولا در نتایج انتخابات به روشنی خود را نشان می دهد. بنابراین« مردم» در قبال انحرافات فکری و عملی اداره کشور نقشی بازدارنده دارند و تحت هدایت رهبری، در مسیرهای قانونی و از پیش تعیین شده نسبت به این کژی ها واکنش نشان می دهند.
 این بار اما سخن از سیل خوردن ملت بود. نکته ای بدیع و قابل توجه که گویا غبار حاصل از غوغای ساخت و ساز پرحاشیه مرقد امام(ره) گم شد. اشاره رهبر انقلاب به خطرات انحراف از خطر امام آنجا رنگ متفاوت و هشدارآمیزی گرفت که ایشان علاوه بر خطاب قرار دادن مسئولان، ملت را هم به هوشیاری بیشتر دعوت کردند.
  در اوضاع کنونی که  تفاسیر گوناگونی از شخصیت و اندیشه های رهبر انقلاب ۵۷ از جانب غریبه و آشنا ارائه می شود، مردم به عنوان صاحبان راستین انقلاب می بایست بیشترین حساسیت را در خصوص این مسئله داشته و به نوعی خود حافظ و ناشر آثار و افکار امام خمینی(ره) باشند. اگر چه نخبگان، شاگردان و اطرافیان امام  نقش قابل ملاحظه ای در انتقال این آموزه ها دارند اما در نهایت ابن مردم هستند که باید بر عملیاتی شدن این تفکرات در سیاست داخلی و خارجی نظارت کنند.گذشت سالیان و نشست غبار فراموشی بر سیره و منش امام خمینی(ره) خطر بزرگی است که اگر دست کم گرفته شود، ملت بزرگترین قربانی آن خواهد بود.
رویکرد مقام معظم رهبری در تبدیل «حفاظت از خط امام» به یک گفتمان غالب و مطالبه عمومی نشان دهنده اهمیت این موضوع است. این انذار در حالی بیان می شود که بسیاری از مدیران فعلی و سابق در تلاش اند تا عملکرد خود را منطبق بر اهداف و منویات امام خمینی نشان دهند. از سوی دیگر موقعیت فعلی کشور در حوزه سیاست خارجی و لزوم  داشتن وحدت کلمه در برابر نقشه های پیچیده کشورهای رقیب و زیاده خواه منطقه ای و فرامنطقه ای، بر اهمیت این موضوع می افزاید.برداشت های سلیقه ای برخی نخبگان و مسئولان کشور از جناح های مختلف سیاسی باید با هوشیار واکنش به موقع مردم مواجه شود تا خطر سیلی خوردن از قدرت های استکباری دفع شود. در این میان رسانه های جمعی نیز نقش عمده ای دارند. به نظر می رسد تربیت« ملت پیرو خط امام» برای جلو گیری از انحراف اندیشه های ایشان از دغدغه ها و نیازهای بنیادین امروز کشور باشد. نیازی که امیدواریم در غوغای رقابت های بیهوده فکری و سیاسی فراموش نشود.
منبع: رصد نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.