خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دولت برای نیروی انتظامی ایجاد زحمت نکند‌

به گزارش ادیان نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار با سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی، اظهار داشت: از اینکه شفاف به وظایف و تکالیف خود اشاره کردید، خوشحالم و این را بدانید که امنیت جامعه مهم‌ترین اولویت است.
مرجع تقلید شیعیان افزود: قرآن کریم نیز بر این نکته تاکید کرده که ابتدا باید یک امنیتی در جامعه پدید آید تا دیگر ابعاد جامعه پیشرفت کند و کار شما نیز در این راستاست.
استاد عالی حوزه علمیه قم گفت: نیروی انتظامی در جامعه سابقه خوبی دارد و مردم به آن اعتماد دارند. نیروی انتظامی هم وظیفه امنیت فیزیکی را به عهده دارد و هم وظیفه امنیت روانی. به شورای ‌شهر قم نیز که پس از انتخاب شهردار جدید قم به اینجا آمده بودند، گفتم که فقط عمران شهر وظیفه شما نیست بلکه بحث اخلاق و فرهنگ وظیفه شماست و همه دستگاه‌ها چنین وظیفه‌ای به عهده دارند و نیروی انتظامی نیز چنین است.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به ضرورت برخورد خوب با مردم در عین رعایت قاطعیت، تاکید کرد: انسان با قاطعیت کار می‌کند اما قاطعیت می‌تواند با اخلاق خوب نیز همراه باشد. برخی فکر می‌کنند که قاطعیت به مبنای تندی است اما این طور نیست. با یک ادبیات خوب می‌توان مردم را راضی کرد و حتی در صورت جریمه، با خوشحالی تردد کنند.
مرجع تقلید شیعیان ضمن اشاره به روایتی از پیامبر اعظم(ص) تصریح کرد: برخورد خوب را به نیروهای خود تاکید کنید و این دوران بصیرت بسیار لازم است تا فرماندهان و کارکنان ناجا آموزش‌های جدید را ببینند؛ تا آموزش و خلاقیت نباشد، نظام جمهوری اسلامی موفق نمی‌شود.
استاد عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۳ محور ابلاغی ‌همه نیازهای ناجا را دیده‌اند و شما راهکارهای آن‌ها را پیدا کرده و به کار ببندید.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: نباید در بیان دولتی‌ها تعبیراتی باشد که سبب زحمت برای نیروی انتظامی شود. به عنوان مثال در شرایط فعلی‌ای که داریم، چه لزومی دارد بحث ورود زنان به ورزشگاه‌ها مطرح شود یا این بحث که فلان کنسرت در مکانی برگزار شود یا نشود، چه مشکلی را حل می‌کند؟ بدین وسیله یک اختلاف جدیدی با نیروی انتظامی مطرح می‌شود و این درست نیست.
مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: باید یک هماهنگی کاملی در این زمینه‌ها صورت گیرد و مردم باور کنند که نیروی انتظامی هم ضامن انتظام و امنیت ظاهری است و هم امنیت اخلاقی. وظیفه نیروی انتظامی فقط کنترل چراغ قرمز و سبقت غیر مجاز نیست و باید بقیه وظایف ناجا را هم بپذیرند.
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد: هم‌اکنون ما در شرایط حساسی هستیم و طرف غربی دائم بهانه‌های بی خود و بچگانه می‌گیرد، در این شرایط نباید بین خودمان اختلاف ایجاد کنیم و چیزی را که لازم نیست، مطرح کنیم.
با اشاره به نامه‌های مردم که به مسئله رفتن زنان به ورزشگاه‌ها و موسیقی ایراد گرفته‌اند، اظهار داشت: مردم از این مسائل ناراحت هستند و می‌گویند چرا در این زمینه موضع گرفته نمی‌شود، پس چه ضرورتی دارد این مسائل در شرایط فعلی مطرح شود و با دست خومان به اختلاف دامن بزنیم.
منبع: فرهنگ
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.