خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انتقاد از حضور وزیر بی‌حجاب هندی مقابل مسجدالنبی

حضور وزیر افراطی دولت هند در کنار مسجدالنبی بدون رعایت حجاب اسلامی در عربستان سعودی، واکنش تند کاربران شبکه‌های اجتماعی را درپی داشته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سمریتی زوبین ایرانی، وزیر رشد کودک، امور زنان و اقلیت‌های هند که در رأس یک هیئت رسمی هندی به عربستان سعودی سفر کرده است، از اماکن مقدس اسلامی و مسجدالنبی در مدینه منوره بازدید کرد.

حضور این وزیر هندی در نزدیکی مسجدالنبی که بدون داشتن حجاب و پوشاندن سر بود، باعث انتقادات گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی شد.

این درحالی است که سفر این هیئت هندی اولین سفر گروهی از غیرمسلمانان در مدینه منوره است که پس از طرح درخواست رسمی و کسب موافقت مقامات رسمی عربستان سعودی انجام شده است.

این وزیر هندی با انتشار عکس‌هایی از سفر دو روزه خود به عربستان سعودی، در حساب کاربری خود در پایگاه شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اظهار کرد: امروز سفری تاریخی به مدینه داشتم، یکی از مقدس‌ترین شهرها نزد مسلمانان که شامل بازدید از مسجدالنبی، کوه احد و مسجد قبا به عنوان اولین مسجد مسلمانان بود.

در سفر این وزیر هندی به عربستان سعودی و در دیداری با توفیق الربیعی، وزیر امور حج و عمره عربستان، قرارداد دوجانبه حج سال ۲۰۲۴ امضا شد که به موجب آن هند سهمیه یک میلیون و ۷۵ هزار و ۲۵ حاجی را برای مراسم حج امسال دریافت کرد.

این درحالی است که حضور این مقام هندی در مدینه منوره با انتقادات گسترده‌ای در فضای مجازی همراه شده است و کاربران از وی به عنوان شخصی که به دشمنی‌اش با اسلام شناخته می‌شود، نام برده‌اند.

سعد الفقیه، معارض سرشناس سعودی درباره جنجال‌های ناشی از سفر هندی‌ها، گفت: وقتی قدرت در دست دشمن حرمین شریفین است، عمداً میزبان دشمنان خدا و رسولش در حرمین شریفین می‌شوند تا به مسلمانان بیشتر توهین کنند.

وی در مطلبی که در حساب کاربری خود در پلتفرم «X» منتشر کرده، افزود: با هماهنگی بن سلمان و تیمش، برای وزیر افراطی هندو که به تلاش‌های همه جانبه در جنگ علیه اسلام معروف است، فرش قرمز پهن می‌شود.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.