گرامیداشت اشتاد ایزد و دیماه با هماهنگی هیاتاجرایی آدریان بزرگ و حضور جمعی از زرتشتیان در همایشگاه آدریان بزرگ تهران برگزار شد.
به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در نكوداشت اشتاد ایزد و دیماه نخست، نیایش همگانی با اوستاخوانی هما مالگنج و سپس گاتاخوانی با آوای خوش موبدیار مهرزاد كاویانی و همنوایی باشندگان انجام شد. در ادامه نیز موبدیار مهرزاد كاویانی دربارهی اهمیت شناخت گاتها در هازمان زرتشتی و به كارگیری مفاهیم آن در زندگی تا رسیدن به رسایی و جاودانی گفت و همچنین گزیدهای از نمادهای امشاسپندان در سفرههای آیینی دینی را برای باشندگان بازگو کرد.
در ادامه نیز همپرسگی با سخنان نگار بزرگچمی، دانشآموختهی دكتری داروسازی از دانشگاه شهید بهشتی، در زمینهی «مكملهای غذایی كلسیمی و ویتامینها، و مقایسه لبنیات و دیگر مواد غذایی در پیشگیری از پوكی استخوان» برگزار شد كه این همپرسگی با پرسشها و پاسخهای گوناگون ادامه یافت.
پایانبخش گرامیداشت اشتاد ایزد و دی ماه در بامداد چهارشنبه 20 دیماه 1402 خورشیدی با دورهمی شاد و اجرای ترانههای دلنشین، و پذیرایی از باشندگان با چای و شیرینی، و عكسهای یادگاری گروهی همراه بود.