خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نکوداشت اشتاد ایزد و دی‌ماه توسط زرتشتیان در آدریان بزرگ تهران

گرامیداشت اشتاد ایزد و دی‌ماه با هماهنگی هیات‌اجرایی آدریان بزرگ و حضور جمعی از زرتشتیان در همایشگاه آدریان بزرگ تهران برگزار شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در نکوداشت اشتاد ایزد و دی‌ماه نخست، نیایش همگانی با اوستاخوانی هما مال‌گنج و سپس گاتاخوانی با آوای خوش موبدیار مهرزاد کاویانی و هم‌نوایی باشندگان انجام شد. در ادامه نیز موبدیار مهرزاد کاویانی درباره‌ی اهمیت شناخت گات‌ها در هازمان زرتشتی و به کارگیری مفاهیم آن در زندگی تا رسیدن به رسایی و جاودانی گفت و همچنین گزیده‌ای از نمادهای امشاسپندان در سفره‌های آیینی دینی را برای باشندگان بازگو کرد.

در ادامه نیز همپرسگی با سخنان نگار بزرگ‎چمی، دانش‌آموخته‌ی دکتری داروسازی از دانشگاه شهید بهشتی، در زمینه‌ی «مکمل‌های غذایی کلسیمی و ویتامین‌ها، و مقایسه لبنیات و دیگر مواد غذایی در پیشگیری از پوکی استخوان» برگزار شد که این همپرسگی با پرسش‎ها و پاسخ‌های گوناگون ادامه یافت.

پایان‌بخش گرامیداشت اشتاد ایزد و دی ماه در بامداد چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ خورشیدی با دورهمی شاد و اجرای ترانه‌های دلنشین، و پذیرایی از باشندگان با چای و شیرینی، و عکس‌های یادگاری گروهی همراه بود.

منبع امرداد
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.