خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برخی مستحبات را واجب کرده‌اند اما به واجبات عمل نمی‌کنند

به گزارش ادیان نیوز، حسن رحیم‌ پورازغدی در جلسه‌ای که با موضوع بازخوانی اندیشه‌های مقام معظم رهبری در حسینیه آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) برگزار شد، اظهار کرد: بحث اسلام‌شناسی و شیعه‌شناسی در قبل انقلاب وجود داشته است و امروز نیازمند ادامه آن هستیم.
 
وی افزود: بر اساس محور بیانات مقام معظم رهبری در مسجد امام حسن(ع) در شهر مشهد محور اول آن است که ما دینی را می‌پذیریم که ثمره عملی داشته باشد و در زندگی جامعه تفاوت آن به‌صورت ویژه احساس شود.
 
رحیم‌پور ازغدی بیان کرد: ایمان آن وقتی مطرح می‌شود که بر اساس آن عمل انجام شود و تا زمانی که ایمان با عمل گره نخورده ایمان واقعی نیست و اختلاف شیعه با برخی از جریانات همین است لذا وقتی ولایت امیرالمومنین را پذیرفتیم باید فرقی بین ما با دیگران وجود داشته باشد.
 
وی اضافه کرد: برای جامعه دینی فقط مراسم و شرعیات مذهبی مهم نیست بلکه باید در همه جامعه مذهب دیده شود.
 
رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه اصل دوم این است که ایمان راکد نیست، گفت: در حقیقت باید دین و ایمان زنده باشد و ایمان فرد نیز نسبت به گذشته پیشرفت کند و نباید ایمان مانند آب راکد باشد.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بدعت به معنای تغییر مذهب است و متاسفانه امروز برخی افراد مستحبات را تبدیل به یک واجب می‌کنند و به دیگر واجبات عمل نمی‌کنند که این یک بدعت است و مهم برای ما اجرای واجبات اسلام است.
 
وی افزود: اکثر ما برای تفکر به دین خود حتی ساعتی را برای تفکر در نظر نمی‌گیریم و ایمانی که بادآورده شکل بگیرد با باد هم از بین می‌رود لذا باید در زمینه دین و مذهب خود تفکر کنیم.
 
رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه امروز برخی بر این باور هستند که نباید در ارتباط با آیات قرآن تفکر و تفسیر کرد، گفت: این موضوع یک اشتباه بزرگ است زیرا قرآن برای فهم بشر نازل شده است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: یکی دیگر از موارد توکل برابر خداوند است که البته این موضوع با وادادگی متفاوت است و توکل برای مومن یعنی هیچ دری بسته نیست و همه قفل‌های بسته باز می‌شود.
 
وی ادامه داد: قرآن صبر و توکل را مورد توجه قرار داده است، انقلاب اسلامی ایران در زمانی آغاز شد که در سال ۱۳۵۶ کسی امید پیروزی انقلاب را نداشت زیرا رژیم شاهنشاهی تمام گروه‌ها را از بین برده بود اما با صبر و توکل خداوند این انقلاب را به پیروزی رسید.
 
وی تصریح کرد: اصل چهارم انفاق است و باید انفاق را در امور دینی مورد توجه قرار داد زیرا اتفاق باید برای خدا و نه برای ریا خرج شود ضمن اینکه انفاق فقط پول و مادیات نیست و البته بالاتر از انفاق، ایثار است.
 
رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه ما شاهد دو نمونه مذهبی هستیم، گفت: نوع اول فرد مذهبی بیشتر به دنبال سود، سهمیه و منفعت خود است اما مذهبی نوع دوم به دنبال سود و منفعت خود نیست همانگونه که در زمان دفاع مقدس فرمانده‌ای داشتیم که حتی لباس رزمندگان را نیز می‌شست و این افراد به دنبال ایثار هستند.
 
وی اظهار داشت: امروز هجمه علیه ایمان و اسلام در فضای مجازی بسیار زیاد است و باید جوانان ما در این موضوع وارد شوند و حتی گاهی ساختن انیمیشن علیه این هجمه‌ها از برگزاری مراسم‌های عزاداری نیز مهم‌تر است.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.