خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دوستان صهیونیست ها در دولت محمود عباس

به گزارش ادیان نیوز، منابع آگاه فلسطینی اعلام کردند که عباس درصدد انحلال دولت وفاق ملی و تشکیل دولتی جدید با مشارکت برخی شخصیت های دوست و همپیمان با رژیم صهیونیستی است تا بدین گونه راه را بر بسیاری از طرف ها در عرصه آینده سیاسی اش یا احتمال امضای توافق آتش بس در غزه و لغو محاصره این باریکه بگیرد.
این منابع اشاره کردند که حماس به دنبال کنارگذاشتن وزرای غزه است و تنها می خواهد زیاد عمرو معاون نخست وزیر کنونی را در دولت آینده حفظ کند. وی همچنین مشورت هایی را نیز به منظور گماشتن اشرف عجرمی که یکی از چهره های بارز در زمینه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است، در یک پست وزارتی انجام داده است. آنگونه که پیداست عباس می خواهد تا اواسط هفته آینده ساختار دولت جدید را مشخص کند.
منابع مذکور عنوان کردند که در جریان نشست امروز کمیته مرکزی جنبش فتح، عباس برخی رهبران جنبش فتح را که او را منافق و دو رو خوانده بودند، مورد حمله و دشنام قرار داد.
عباس به شدت نگران است که طرحی صهیونیستی ـ منطقه ای ـ بین المللی برای برکنار کردن وی و تعیین جایگزینی دیگر به جای او در کار باشد. وی بر این باور است که محمد دحلان رهبر برکنار شده جنبش فتح یکی از این گزینه ها است به ویژه در پی انتشار اخباری مبنی بر سرمایه گذاری میلیون دلاری دحلان برای جذب شخصیت های فلسطینی در کرانه باختری.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی فلسطین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.