خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حمله شدید شهرک‌نشینان اسرائیلی به کاروان کمک‌های بشردوستانه به مقصد غزه

گروهی از شهرک‌نشینان اسرائیلی غاصب صبح امروز (چهارشنبه) به کامیون‌های مصری حامل کمک‌های بشردوستانه که در حال حرکت به سمت غزه بود حمله کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، این کامیون‌ها که کمک‌های اهدایی کشورهای مختلف را به غزه می‌بردند، در گذرگاه «کرم ابو سالم» در حالی که منتظر بازرسی ارتش اسرائیل بودند، مورد حمله شهرک‌نشینان قرار گرفتند.

یکی از رانندگانی که در گذرگاه کرم ابو سالم حضور داشت، در گفت‌وگو با العربی الجدید گفت: «شهرک‌نشینانی که اجازه ورود کامیون‌های امدادی را نمی‌دادند، درهای کامیون‌ها را باز کرده و شروع به ناسزا گفتن کردند و در این میان نظامیان ارتش اسرائیل مانع کار آن‌ها نمی‌شدند».

او گفت که این حادثه را به نیروهای امنیتی مصر اطلاع داده‌اند و از آن‌ها خواسته‌اند تا امنیتشان را در گذرگاه کرم ابو سالم تأمین کنند. به گفته او کامیون‌ها حامل پرچم مصر و سازمان ملل بودند.

این راننده خاطرنشان کرد: «با توجه به نیاز فوری به کمک‌های بشردوستانه و آواره شدن بیش از یک و نیم میلیون شهروند غزه، درخواست‌های جهانی مبنی بر لزوم باز کردن کامل و مستقیم گذرگاه رفح برای رساندن همه کمک‌ها به نوار غزه وجود دارد».

به طور میانگین روزانه بیش از ۱۰۰ محموله کمک‌های بشردوستانه جهانی به فرودگاه العریش مصر می‌رسد و از آن‌ها حمل بر کامیون‌ها شده و به سمت غزه منتقل می‌شوند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در یکم دی ماه پس از مذاکرات طولانی و چندین‌روزه سرانجام با تصویب قطعنامه‌ای خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه برای جمعیت دو میلیونی ساکن در نوار غزه شد. این قطعنامه خواستار برداشتن «گام‌های فوری» برای تضمین دسترسی «ایمن و بدون مانع» به کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه شده است.

کمک‌های بشردوستانه پس از اینکه در فرودگاه العریش بارگیری می‌شوند، به سمت گذرگاه کرم ابوسالم (کرم ابوشالوم) حرکت کرده و در آن‌جا مورد بازرسی شدید ارتش اسرائیل قرار می‌گیرند؛ سپس کامیون‌ها راهی گذرگاه رفح شده و از آن‌جا وارد غزه می‌شوندپ

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.