خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تدوین استراتژی صنعت حلال در فیلیپین

وزارت صنعت و تجارت فیلیپین، برنامه راهبردی توسعه صنعت حلال این کشور با هدف دوبرابر کردن تولید محصولات حلال در چهار سال آینده را راه‌اندازی کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، برنامه راهبردی توسعه صنعت حلال در فیلیپین با هدف دوبرابر کردن تولید این صنعت در حال رشد در چهار سال آینده راه‌اندازی شد.
آلفردو پاسکوال، وزیر تجارت و صنعت این کشور، در جریان راه‌اندازی برنامه استراتژیک توسعه صنعت حلال فیلیپین در سخنانی گفت: هدف ما پرکردن قفسه سوپرمارکت‌های کشورهای خارجی با محصولات حلال فیلیپین است.

وی افزود: با اجرای برنامه راهبردی حلال، شاهد دو برابر شدن ۳۰۰۰ محصول و خدمات دارای گواهی حلال به ۶۰۰۰ مورد خواهیم بود که هم تقاضای رو به رشد داخلی و هم بازار جهانی حلال را تأمین می‌کند.

وی گفت: اقتصاد حلال صنعت آینده است و ما می‌خواهیم بخشی از آن آینده باشیم.

بر اساس داده‌های کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین، حدود ۱۲ میلیون مسلمان در این کشور زندگی می‌کنند که فیلیپین را پس از اندونزی و مالزی، به سومین کشور با بیشترین جمعیت مسلمان در جنوب شرقی آسیا تبدیل می‌کند.

پاسکوال ادامه داد: برنامه راهبردی ما تبدیل فیلیپین به یک مرکز برتر حلال در آسیا و اقیانوسیه طی چهار سال آینده است. ما راه را برای گردشگران و همچنین برادران و خواهران مسلمان فیلیپینی خود هموار می‌کنیم تا غذا و محصولات حلال را در سراسر کشورمان به راحتی پیدا کنند.

پاسکوال همچنین در مصاحبه‌ای گفت: برای حمایت واقعی یا کمک به افزایش صادرات خود، کاری که می‌خواهیم انجام دهیم این است که یک توافقنامه برای به رسمیت شناختن متقابل استانداردهای حلال با کشورهای مختلف اسلامی برای تسهیل صادرات داشته باشیم. ما بازار عربستان سعودی را برای محصولات و خدمات خود هدف خواهیم گرفت. راه پیش رو در واقع پر از چالش است، اما به همان اندازه فرصت‌های وسیع فراهم است.

این کشور آسیای جنوب شرقی از طریق این برنامه راهبردی به دنبال ایجاد ۱۲۰۰۰۰ شغل جدید در صنعت حلال و جذب ۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری تا سال ۲۰۲۸ است.

فیلیپین در سال‌های اخیر در زمینه محصولات و خدمات حلال سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده است. به گزارش مؤسسه ارزیابی گردشگری حلال «کرسنت»، این کشور مصمم است سهم خود از بازار جهانی حلال را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. این کشور در سال ۲۰۱۹ نشان ملی حلال خود را معرفی کرد.

دولت فیلیپین توسعه مواد غذایی دارای گواهی حلال را به منظور تشویق روابط تجاری قوی‌تر با کشورهای اسلامی و ایجاد انگیزه در صنعت غذا و ارائه گزینه‌های حلال بیشتر برای گردشگران ترویج می‌کند. خردادماه امسال نمایشگاه IFEX ۲۰۲۳ در فیلیپین میزبان بیش از ۵۰۰ صادرکننده و تولیدکننده مواد غذایی از این کشور و سایر کشورهای جهان بود.

سال گذشته، قانون ۱۰۸۱۷ یا قانون برنامه توسعه و ترویج صادرات حلال فیلیپین با هدف توسعه و ترویج محصولات حلال برای صادرات امضا شد و به تصویب رسید.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.