خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ترودو حمله به مسجد را محکوم کرد: جایی برای اسلام هراسی در کانادا وجود ندارد

نخست وزیر کانادا حمله به یک مسجد در میسیساگا در انتاریو را محکوم و اعلام کرد: اسلام هراسی جایی در کانادا ندارد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا، حمله به مسجدی در شهر میسیساگا در انتاریو را محکوم و اعلام کرد: مقامات در حال بررسی آن به عنوان جنایت نفرت هستند که مدافعان حقوق بشر آن را بخشی از افزایش اسلام هراسی توصیف کردند.

پلیس کانادا اعلام کرد: یک نفر در روز یکشنبه گذشته در آستانه سالگرد حمله مسجدی در شهر کبک که در نتیجه آن شش نفر در سال ۲۰۱۷ میلادی جان باختند، به پنجره یک مسجد در میسیساگا پرتاب کرد؛ اما کسی آسیب ندید.

ترددو در حساب خود در پلتفرم X نوشت: درهیچ یک از جوامع ما، جایی برای اسلام هراسی وجود ندارد.

نخست وزیر کانادا گفت: حمله به مسجد در میسیساگا در اوایل این هفته، در روز ملی یادبود حمله به مسجد شهر کبک و مقابله با اسلام هراسی، بزدلانه، نگران کننده و غیرقابل قبول است و با شدیدترین عبارت این اقدام را محکوم می کنم.

شورای ملی مسلمانان کانادا، گفت: این حمله، بخشی از افزایش نگران کننده نفرت علیه اسلام در سراسر کشور است.

در نوامبر سال گذشته، مقامات در تورونتو اعلام کردند: تعداد جنایت نفرت ضد یهودی و مسلمانان در بزرگ‌ترین شهر کانادا از زمان آغاز درگیری غزه به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

شورای روابط آمریکایی- اسلامی پس از حمله به این مسجد اعلام کرد: شکایت‌ها از تبعیض و نفرت علیه مسلمانان و فلسطینی‌ها در آمریکا نزدیک به ۱۸۰ درصد در طول سه ماه گذشته از هفتم اکتبر با آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه، افزایش یافته است.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.