خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کاهش قابل توجه حمایت مسلمانان انگلستان از حزب کارگر

نتایج یک نظرسنجی نشان داد که اقبال مسلمانان انگلستان به حزب کارگر به دلیل مواضع این حزب در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، نتایج یک نظرسنجی در انگلستان حاکی از کاهش حمایت مسلمانان از حزب کارگر به دلیل نحوه مواجهه این حزب و رهبر آن، کایر استارمر، با تجاوز خونبار اسرائیل به غزه است.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط موسسه سرویشن، درصد مسلمانان حامی این حزب به ۶۰ درصد رسیده است که نسبت به ۸۶ درصد در انتخابات ۲۰۱۹ کاهش زیادی نشان می‌دهد. اگر درصد رأی دهندگانی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند در نظر گرفته شود، این حمایت به ۴۳ درصد کاهش خواهد یافت.

به گفته شبکه کارگران مسلمان، که نظارت بر این نظرسنجی را بر عهده داشت، نظرسنجی جدید نشان دهنده یک نقطه عطف برای رای دهندگان مسلمان است که معمولاً پایگاه رأی محکمی برای این حزب هستند.

در یک موضع‌گیری آشکار که حاکی از نارضایتی مسلمانان از موضع حزب کارگر در قبال تجاوز به غزه است، ۳۸ درصد از مسلمانان انگلیس ابراز عقیده کردند که این حزب دیگر مورد علاقه آنها نیست.

این شبکه در بیانیه‌ای اعلام کرد: رای دهندگان مسلمان اکنون پیام روشنی را ارسال می‌کنند مبنی بر اینکه از هیچ حزب سیاسی که به شدت با جنایات ارتکابی علیه مردم غزه مخالفت نمی‌کند، حمایت نخواهند کرد.

این شبکه ادامه داد: رهبری حزب کارگر باید اکنون مسیر خود را تغییر دهد وگرنه در معرض خطر از دست دادن حمایت جامعه مسلمانان برای چندین نسل خواهد بود.

در همین رابطه خالد محمود، نماینده مسلمان حزب کارگر از بیرمنگام، گفت که موضع حزب در مورد آتش بس در غزه خشم شدید رای دهندگان را برانگیخته است.

کایر استارمر رهبر حزب کارگر مواضعی را در حمایت از تجاوز اسرائیل به غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه از ۷ اکتبر از جمله محاصره همه جانبه غزه و قطع آب، برق و غذا برای مردم اتخاذ کرده که فعالان حقوق بشر آن را تبانی با عاملان جنایات جنگی علیه غیرنظامیان غزه توصیف می‌کنند.

استارمر همچنین فشار شدید از درون حزب خود، به ویژه از سوی اعضای مسلمان حزب، برای تلاش در جهت برقراری آتش‌بس در غزه را رد می‌کند و موضع حزب حاکم محافظه‌کار در مورد ضربه زدن به توانمندی‌های حماس را تکرار می‌کند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.