خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تازه ترین مدافع همجنس بازان در کلیسای سوئیس

به گزارش ادیان نیوز، نشریه سوئیس اینفو در گزارشی نوشت: “وندلین برچلی” کشیش یکی از کلیساهای سوئیس با بیان این که ازدواج هجنس گرایان یک عمل متمردانه و عصیانگرایانه نیست اعلام کرد: قصد ندارد تعصبات اعتقادی موجود را به چالش بکشد.
وی در مصاحبه‌ای با نشریه آلمانی زبان «نو لوزرنر زایتونگ»مدعی شد که برگزاری مراسم ازدواج همجنس گرایان را بر مبنای عقیده شخصی خود در کلیسا برگزار کرده است و این تصمیم بدین جهت بوده است که آن زوج همجنس گرا ارتباط خانوادگی و فامیلی با وی داشته اند.
وی در توجیه این اقدام خود افزود: «این دو زن که پیش از این عقد ازدواجشان را جاری کردم، به شدت به آموزه های مسیح اعتقاد دارند، به همین خاطر من معتقدم که می توانم برای این دو آرزوی خوشبختی کنم و ازدواجشان را تقدیس نمایم.»
پس از تقدیس این ازدواج از سوی کشیش مذکور، دستوری از جانب اسقف اعظم منطقه صادر شد که بر مبنای آن چنین تقدیسی باید باطل گردد. کشیش «بروچلی» نیز برای بی اثر نمودن این تصمیم اسقف به طرح یک عذرخواهی ساده اکتفاء نمود.
بروچلی همچنین اشاره کرد: «من با این اقدام خود قصد نداشتم به جامعه پیامی القاء کنم و یا مطلب نوینی را پایه گذاری کنم. به علاوه به عنوان یک عضو رسمی و ارشد کلیسای کاتولیک دوست ندارم به عنوان یک فرد عصیانگر و شورشی شناخته شوم.» با این وجود وی معتقد است که کلیسا نیازمند تحول در این زمینه می باشد.
طرح اصطلاح «تحول در نظام ساختاری کلیسا» در بستر اندیشه داروینیسم معنا می یابد. از آنجا که بر اساس باور داروین تنازع بقاء تنها به نفع کسانی است که انتخاب طبیعی دارند و در این میان نوع برتر بقا می‌یابد. تحول کلیسا هم در این بستر مقتضی پذیرفتن اشکال جدید ازدواج از جمله ازدواج همجنس گرایان است.
این در حالی است که بر اساس متون مقدس مسیحی و حتی کتب عهد عتیق و جدید، همجنس‌بازی انحرافی بزرگ و نابخشودنی است و نمی توان به بهانه تغییر اوضاع و احوال جهان و نیازهای روز، شالوده و اساس یک تفکر را نادیده گرفت و به هر فسادی تن داد.
منبع: دیده بان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.