خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دادگاه لاهه در مورد قانونی بودن اشغال سرزمین های فلسطینی توسط اسرائیل تصمیم می‌گیرد

خبرگزاری ها گزارش می دهند: عالی ترین دادگاه سازمان ملل روز دوشنبه جلسات تاریخی درباره قانونی بودن اشغال سرزمین های فلسطینی توسط اسرائیل از سال ۱۹۶۷ را آغاز خواهد کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شش روز جلسات استماع در دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) برنامه ریزی شده است که انتظار می رود ۵۲ کشور بی سابقه شهادت بدهند. کشورهایی از جمله آمریکا، روسیه و چین در یک جلسه یک هفته ای در کاخ صلح در لاهه برای قضات سخنرانی خواهند کرد.

قرار است دادگاه بر اشغال بی پایان کرانه باختری، غزه و بیت المقدس شرقی توسط اسرائیل متمرکز شود. تیم حقوقی فلسطین به خبرنگاران گفت: نمایندگان فلسطینی که اولین سخنران روز دوشنبه هستند، استدلال خواهند کرد که اشغالگری اسرائیل غیرقانونی است زیرا سه اصل کلیدی حقوق بین الملل را نقض کرده است.

اسرائیل قرار نیست در این جلسات سخنرانی کند، اما می‌تواند بیانیه‌ای کتبی ارائه کند و احتمالاً اشغال مستمر را به دلایل امنیتی، به‌ویژه در غیاب توافق صلح، توجیه خواهد کرد. دادگاه احتمالا ماه ها طول می کشد تا حکم کند. اما کارشناسان می گویند این تصمیم، اگرچه از نظر قانونی الزام آور نیست، می تواند تأثیر عمیقی بر رویه قضایی بین المللی، کمک های بین المللی به اسرائیل و افکار عمومی بگذارد.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.