خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بنیانگذار دانشگاه ادیان و مذاهب ارتحال آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی را تسلیت گفت

حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب در پی ارتحال آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی نوشت: پیشینه‌ی علمیِ این چهره‌ی ماندگار فقه و حقوق که در بیوت عریق علمیِ نجف ریشه داشت، درکنار روشن‌بینی‌ِ ایشان و تعامل علمی‌شان با مجامع علمی و دانشگاه‌ها تا مرتبه‌ی استادتمامی از ایشان شخصیت علمیِ جامع‌الاطرافی ساخته بود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب با صدور پیامی ارتحال عالم جلیل القدر مرحوم آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی را به آیت‌الله سید حسن خمینی تسلیت گفت:

متن پیام تسلیت مؤسس و بنیانگذار دانشگاه ادیان و مذاهب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهِ

یادگار گرامی امام،
آیت‌الله سید حسن خمینی دامت برکاته
رحلت جانگداز فقیه اهل‌بیت، ابوالزوجه‌ی گرامی، مرحوم آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی را خدمت جنابعالی و همه‌ی بازماندگان آن فقید سعید، به ویژه، همسر گرامی‌تان، از دانش‌آموختگان دانشکده فلسفه‌ی دانشگاه ادیان تسلیت عرض می‌کنم.
پیشینه‌ی علمیِ این چهره‌ی ماندگار فقه و حقوق که در بیوت عریق علمیِ نجف ریشه داشت، درکنار روشن‌بینی‌ِ ایشان و تعامل علمی‌شان با مجامع علمی و دانشگاه‌ها تا مرتبه‌ی استادتمامی از ایشان شخصیت علمیِ جامع‌الاطرافی ساخته بود.
آن فقیه نامدار و همراه با ایشان، اخوی مکرمشان، جناب سیدمحمدکاظم موسوی بجنوردی، بنیانگذار و ریاست دائرهالمعارف بزرگ اسلامی، همزمان با نهضت امام‌خمینی، تمام اندوخته‌ی علمی و سرمایه‌ی خانوادگی و اجتماعی‌شان را در خدمت انقلاب و سپس نظام اسلامی قرار دادند و منشأ خدمات بزرگی شدند.
اینجانب ضمن تسلیتِ این فقدِ عظیم به حوزه‌های علمیه، مراجع معظم تقلید و مقام معظم رهبری، برای روح آن فقیدِ غالی، علوّ درجات و مزید برکات، و برای همه‌ی بازماندگانشان صبر و عافیت و برای جنابعالی، صحت مُدام و عزت مستدام را از خدای بزرگ مسئلت می‌نمایم.

سید ابوالحسن نواب،
مؤسس دانشگاه ادیان و مذاهب

منبع دانشگاه ادیان و مذاهب
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.