خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعتراضات دانش‌آموزان در پاریس علیه اهانت به دانش آموز محجبه

مدیر یک مدرسه در پاریس به این دانش آموز مسلمان به دلیل حجاب حمله کرد و از او خواست تا حجاب خود را بردارد، این مسئله اعتراضات دانش‌آموزان را درپی داشته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اعتراضات دانش‌آموزان در دبیرستان موریس رافائل در منطقه ۲۰ پاریس پایتخت فرانسه تشدید شده است.

این اعتراض‌ها پس از اهانت مدیر این مدرسه به یک دانش‌آموز مسلمان رخ داد که خواستار برداشتن حجاب این دانش آموز شد.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی کلیپ‌های ویدئویی را منتشر کردند که در آن نشان می‌دهد اعتراضات دانش‌آموزان در محکومیت رفتار این مدیر مدرسه انجام می‌شود.

روزنامه لو پاریزیان فرانسه به نقل از شاهدان عینی دانش آموز نوشت: این مدیر به زور به دانش آموز حمله کرد و از او خواست حجابش را بردارد تا موهایش نمایان شود، وقتی او پاسخی نداد پرخاشگرتر شد و بازوی او را تکان داد.

این روزنامه نوشت: این حادثه به چهارشنبه گذشته برمی گردد، هنگامی‌که دانش آموز و یکی از دوستانش با مدیر مدرسه در حالی که حجاب داشت، ملاقات کردند و او با خشونت به آن دو دستورداد که کلاه و حجاب خود را بردارند.

دانش آموز آزاردیده گفت: مدیر به سمت من برگشت، مرا هل داد و ضربه محکمی به بازویم زد. در آن زمان من متوجه نشدم چه اتفاقی افتاده است.

این روزنامه به نقل از دانش آموزانی شاهدان عینی ماجرا بودند، نوشت: این اقدام، یکی از پدیده های خشونت آمیز است که از سوی مدیر مدرسه رخ داده است.

یکی از شاهدان عینی دانش‌آموزان گفت: مدیر به شدت با او برخورد کرد و از او خواست موهایش را نشان دهد از آنجایی که او به درخواست مدیر پاسخ نداد، هنگامی که بازویش را گرفت، او را به شدت تکان داد، دستش را به سمت دانش آموز بلند کرد و سپس ضربه شدیدی به قسمت بالای بدنش زد. سپس یک مرد جوان مداخله کرد تا مدیر را دور کند، در حالی که او هنوز بسیار عصبانی بود.

مدیریت مدرسه از اظهار نظر در مورد این حادثه خودداری کرد، در حالی که اداره آموزش و پرورش حمایت خود را از مدیر مدرسه اعلام کرد و خشم ادعایی او را با امتناع دانش آموز از برداشتن حجاب توجیه کرد.

آموزش و پرورش اعلام کرد: این مدیر تهدید به مرگ شده است، وزیر آموزش در حساب کاربری خود در توئیتر با این مدیر ابراز همدردی کرد.

این وزیر حمایت کامل خود را از مدیر مدرسه موریس رافائل و تمام کارکنانش در مقابله با این وضعیت غیرقابل قبول ابراز کرد و گفت: ما اجازه نمی دهیم چنین رفتاری بدون مجازات بماند.

فرانسه به شدت علیه حجاب در مدارس، دانشگاه‌ها و ساختمان‌های عمومی فعالیت می کند.

منبع شبستان
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.