خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سزای خیانت به مردم غزه چیست؟

جنگ غزه سنگ‌محکی برای شناخت واقعی تمدن غرب محسوب می‌شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیرا در دیدار قاریان قرآن کریم، جنایت‌های کم‌سابقه در غزه همچون کشتن کودکان و نوزادان از طریق گرسنگی و تشنگی را مفتضح‌کننده تمدن غرب خواندند و تاکید کردند: «کمک به مردم غزه تکلیف دینی دنیای اسلام است. هرگونه کمک به دشمن صهیونیستی حرام قطعی و جنایت واقعی است و متاسفانه برخی دولت‌ها و کشورهای اسلامی این کار را انجام می‌دهند اما روزی پشیمان خواهند شد و ان‌شاءا… سزای این خیانت را خواهند دید.»

درخصوص فرمایشات رهبر حکیم انقلاب اسلامی نکاتی وجود دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد:

نخست این‌که جنگ غزه سنگ‌محکی برای شناخت واقعی تمدن غرب محسوب می‌شود. سیاستمداران و رسانه‌های غربی در سایه نهادگرایی اروپایی و دیوان‌سالاری آمریکایی، خود را مولد تمدنی اصیل با قابلیت انعطاف‌پذیری فرهنگی و مدنی بالا در جهان معرفی می‌کنند. با این‌حال همراهی کامل کانون‌های رسمی و غیررسمی قدرت با رژیم‌صهیونیستی در نسل‌کشی کودکان بیگناه غزه مرز پررنگ «واقعیت» و «فریب» را در این‌خصوص به اثبات رساند. شاید یکی از اصل‌ترین درس‌های جنگ غزه این باشد که شناخت و درک واقعی از ماهیت «تمدن غربی» نه از بطن نظریات مدرن و پست‌مدرن و دیالکتیک این دو با یکدیگر، بلکه در لابه‌لای واقعیات جاری در نظام بین‌الملل میسر خواهد بود. در اینجا نباید مقهور روایت جعلی غرب از تمدنی شد که در متن آن کشتار ده‌ها هزار انسان بیگناه مباح شمرده می‌شود!

نکته دوم، معطوف به تکلیفی است که جهان اسلام در دفاع از مردم مظلوم غزه برعهده دارد. این تکلیف صرفا یک تکلیف «عرفی» نبوده بلکه تکلیفی «شرعی» است که ترک آن مستوجب عقاب و عذاب الهی است‌. علاوه بر این در حمایت از مردم غزه نمی‌توان میان موضوعات و حوزه‌های مختلف، تفاوتی قائل شد‌، بلکه حرمت شرعی شامل تمامی حوزه‌های سیاسی، اقتصادی – تجاری، اجتماعی و نظامی می‌‌شود. وضعیت وخیم جاری در غزه، خان‌یونس و رفح، این واجب را به واجبی فوری تبدیل می‌کند. زمانی که سخن از یک واجب شرعی فوری به میان می‌آید، با مقدمات واجبی نظیر «تبیین مستمر»،«ارائه راهکارهای فوری»، «هم‌افزایی موثر جمعی» و‌… مواجه می‌شویم. میدان جنگ غزه صرفا نیاز به روایتگری یا ابراز تاسف ندارد و نیاز به نقش‌آفرینی و تاثیرگذاری در آن به‌مراتب پررنگ‌تر است.

نکته سوم، معطوف به انذار رهبر معظم انقلاب در قبال بازیگرانی در جهان اسلام است که در طول جنگ غزه مشغول حمایت غیراعلامی اما ملموس از رژیم‌صهیونیستی هستند. همگان به یاد دارند که در سال ۲۰۱۳ میلادی، زمانی که دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، رژیم‌صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه مشغول هدایت تروریست‌های تکفیری به خاک سوریه و حوزه شامات بودند، رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند که دشمنان به هدف خود در این منازعه خونین دست پیدا نخواهند کرد و شر گروه‌های تروریستی ‌(‌داعش)،گریبانگیربانیان‌وحامیان این‌گروه‌هاخواهد شد.

درسال۲۰۱۸میلادی، این پیش‌بینی مدبرانه تحقق پیدا کرد: خلافت خودخوانده داعش در سوریه و عراق نابود و بخشی از گروه‌های تروریستی مورد حمایت غرب و رژیم‌صهیونیستی تبدیل به عناصر خطرناک علیه امنیت جمعی آنها شدند. هم اکنون نیز ماجرا تفاوتی با گذشته ندارد.ایجادحاشیه امنیت برخی کشورهای مسلمان برای رژیم‌صهیونیستی برای قتل‌عام‌هر‌چه بیشتر ساکنان بی‌دفاع غزه صرفا آنها رادرپرداخت هزینه‌های تصاعدی و جبران‌ناپذیر شکست رژیم‌صهیونیستی در جنگ اخیر شریک خواهد ساخت؛ حقیقتی که شاید برخی کشورها بسیار دیر قادر به درک آن شوند.

محمد‌مهدی ایمانی‌پور/ رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

منبع روزنامه ی جام جم

https://jamejamdaily.ir/Newspaper/item/228321

منبع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.