خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تجربه طولانی‌ترین روزه‌داری رمضان ۲۰۲۴ در «گرینلند»، «ایسلند» و «فنلاند»

دررمضان ۲۰۲۴، مسلمانان فنلاند، گرینلند و ایسلند طولانی ترین دوره های روزه داری را تجربه می‌کنند و به طور متوسط ​​حدود ۱۷ ساعت در روز روزه می گیرند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر جهان در حال روزه‌داری در ماه رمضان هستند که در کشورهای مختلف از ۱۱ و ۱۲ مارس آغاز شده است.

مسلمانان در ماه رمضان از اذان صبح تا غروب آفتاب از خوردن و آشامیدن پرهیز می کنند، اما اغلب این سؤال مطرح می شود که مسلمانان در کدام مناطق طولانی ترین دوره روزه‌داری را تجربه می‌کنند.

زمان طلوع و غروب خورشید در سراسر جهان به دلیل تفاوت در موقعیت جغرافیایی متفاوت است. کشورهایی که نزدیک‌تر به شمالی‌ترین عرض‌های جغرافیایی، نزدیک‌تر به قطب‌ها قرار دارند، ساعات روشن‌تری را نسبت به سایرین تجربه می‌کنند و این تنوع جغرافیایی به طور قابل توجهی بر مدت زمان روزه داری تاثیر می گذارد.

روزه‌داری در مالزی به طور معمول حدود ۱۳ ساعت طول می کشد، اما مناطقی با روزهای طولانی مانند مناطق قطبی که تابستان را تجربه می کنند، ممکن است با دوره های روزه داری بین ۱۷ تا ۲۰ ساعت مواجه شوند و این مدت‌ها به شرایط فصلی غالب در هر منطقه بستگی دارد.

در ماه رمضان۲۰۲۴، مسلمانان فنلاند، گرینلند و ایسلند طولانی ترین دوره های روزه داری را تجربه می‌کنند و به طور متوسط ​​حدود ۱۷ ساعت در روز روزه می گیرند.

مسلمانان در «نوک»، پایتخت «گرینلند»، کشوری جزیره ای در آمریکای شمالی که بخشی از قلمروی پادشاهی دانمارک است و در آب‌های اقیانوس منجمد شمالی واقع شده، ۱۷ ساعت و ۵۲ دقیقه روزه می‌گیرند و پس از آن مسلمانان در «ریِکیاویک» پایتخت کشور ایسلند و بزرگ‌ترین شهر این کشور و شمالی‌ترین پایتخت جهان ۱۷ ساعت و ۲۵ دقیقه و در «هلسینکی»، پاستخت فنلاند ۱۷ ساعت و ۹ دقیقه روزه‌داری خواهند کرد.

برعکس، مسلمانان شیلی کوتاه ترین دوره روزه داری را در ماه رمضان تجربه می کنند و ​​۱۲ ساعت و ۴۴ دقیقه روزه می‌گیرند.

ساعات روزه داری امسال برای مسلمانان ساکن در نیمکره شمالی اندکی کوتاهتر خواهد بود و این کاهش تا سال ۲۰۳۱، همزمان با ماه رمضانی که انقلاب زمستانی را در بر می گیرد ادامه خواهد داشت.

پس از آن، ساعات روزه داری تا انقلاب تابستانی ، طولانی ترین روز سال در نیمکره شمالی، افزایش می یابد.

همچنین بر اساس این گزارش، روند معکوس برای مسلمانان روزه دار ساکن جنوب استوا رخ خواهد داد.

طبق گزارش الجزیره، در شمالی‌ترین شهرهای شمالی مانند «لونگ‌یربین» در نروژ، جایی که خورشید از ۲۰ آوریل تا ۲۲ اوت غروب نمی‌کند، احکام مذهبی برای پیروی از زمان‌بندی روزه داری در «مکه عربستان» یا نزدیک‌ترین کشور مسلمان صادر شده است.

در سال ۲۰۲۴، عربستان و بسیاری از کشورهای خاورمیانه تقریباً ۱۳.۵ تا ۱۴ ساعت در روز روزه می گیرند.

این در حالی است که تونس با ۱۴ ساعت و ۲۹ دقیقه رکورد طولانی ترین مدت روزه داری ماه مبارک رمضان را در منطقه دارد.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.