خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

۷ مورد از پروژه‌های اعجاب انگیز دبی که شما رو محو خودش می‌کنه

با وجود پروژه‌های اعجاب انگیز دبی که قابل شمارش نیستند، بازهم امارات متحده عربی در حال ساخت و بهره برداری از ابر پروژه‌های پیشگامانه دیگری است، اگر قصد سفر به دبی را دارید و می‌خواهید از قبل محل اقامت تان را رزرو کنید، می‌توانید از خدمات رزرو هتل دوبی بوکینگ رزرو هتل دوبی بوکینگ استفاده کنید.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پروژه‌های اعجاب انگیز دبی نمایانگر معماری باشکوه و منحصربفرد این شهر هستند. دبی در ابتدا یک شهر کوچک بود که اغلب ماهیگیران و صیادان در آن زندگی می کردند. پس از مدتی، ترقی چشمگیری را تجربه کرد و در حال حاضر به یک کلان شهر شلوغ تبدیل شده است که کل مردم دنیا را به سمت خود جذب می کند. با اینکه همه‌ی ما با برج خلیفه یا پالم جمیرا آشنایی مختصری داریم اما از تمامی پروژه های اعجاب انگیز دبی باخبر نیستیم. در این مطلب قرار است ببینیم که کدامیک از شاهکار های معماری این شهر را از پوسته‌ی گذشته‌ی خود جدا کرده و قرار است در آینده چشم کل دنیا را به سمت خود خیره نگه دارد. در ضمن اگر قصد سفر به دبی را دارید و می خواهید از قبل محل اقامت تان را رزرو کنید، می توانید از خدمات رزرو هتل دوبی بوکینگ رزرو هتل دوبی بوکینگ استفاده کنید.

آخرین پروژه‌های اعجاب انگیز دبی

با وجود پروژه‌های اعجاب انگیز دبی که قابل شمارش نیستند، بازهم امارات متحده عربی در حال ساخت و بهره برداری از ابر پروژه‌های پیشگامانه دیگری است که باعث می‌شود این کشور نقش خود را در منطقه بازتعریف کند. این تحولات بلند پروازانه نشان دهنده‌ی تعهد تزلزل ناپذیر حکومت امارات برای ساخت آینده ای مرفه برای شهروندانش است.


۱. برج خور دبی – Creek Tower

مکان: دبی کریک

پروژه خور دبی حتی از برج خلیفه که در نوع خود دارای معماری منحصر بفرد بود، بزرگتر و خاص تر است. برج خور بلندترین برج جهان به شمار می آید. پیش بینی می شود که این برج باعث ورود گردشگرانِ بیشتر به دبی شود. در ابتدا قرار بود نام این برج The Tower باشد، اما بعدا به برج خور تغییر اسم داد. از آنجایی که «شرکت عمار» اکثر پروژه های دبی را مدیریت می کند، چندان جای تعجب نیست که بدانید این شرکت در پشت پرده ساخت و شکل گیری برج خور قرار دارد. این شاهکار در قلبِ «دبی کریک» قرار گرفته است، که یکی از مهم ترین مناطق در کل کشور محسوب می شود. مواردی جالبی که در مورد پروژه برج خور دبی وجود دارند را در ادامه به صورت لیست آورده ایم که بد نیست از آنها آگاه باشید.

• ارتفاع برج خور، یکی از پروژه های اعجاب انگیز دبی بین ۹۲۸ تا ۱۴۰۰ متر گزارش شده است. این سازه از برج خلیفه بلندتر خواهد بود.

• طراحی این برج از یک مناره سنتی و معماری اسلامی الهام گرفته شده است. در طراحی این برج از گل زنبق الهام گرفته است. کابل ‌های فولادی که برج را به زمین متصل می‌کنند، به شکلِ برگ ‌های زنبق طراحی می شوند. کابل هایی محکم ساختمان اصلی برج را از دو طرف به سطح زمین متصل می کنند. این کابل ها نه تنها به زیبایی ساختمان می افزایند بلکه نقش مهمی در طراحی سازه دارند. کابل ها باعث پایدار و ایمن شدنِ برج می شوند.

• سطح بالای برج کریک به گونه ای طراحی شده است که دارای ده عرشه دیدبانی باشد. این عرشه ها به شکل جوانه گل زنبق طراحی می شوند. به علاوه برج خور دارای رصدخانه ها و چندین سکوی گردان کوچکتر است که در لبه‌ی عرشه ها قرار می گیرند. این سازه دارای بالکن و فضایی روباز است و به بازدید کنندگان اجازه می دهد کل شهر دبی را زیر پاهایشان مشاهده کنند.

• برج خور دارای دسترسی به مرتفع ‌ترین باغ ‌های جهان در دبی است. طراحی آنها از باغ های مُعلق تاریخی بابل الهام گرفته شده است.

• این سازه به عنوان یکی از پروژه های اعجاب انگیز دبی دارای مرتفع ترین مسجد جهان نیز خواهد بود. بیست طبقه از این برج دارای هتل ها، رستوران ها و اقامتگاه های مختلف است. از آنتنی که در قله برج نصب می شود برای برقراری ارتباط یا پخش اذان استفاده خواهد شد.

• این برج دارای بخش VIP خواهد بود که برای بازدیدکنندگان ویژه قابل رزرو است.

۲. مرسا العرب – Marsa Al Arab
مکان: دبی جنوبی
یکی از پروژه های اعجاب انگیز دبی مرسا العرب است که برنامه توسعه آن همچنان در دست ساخت و ساز می باشد. این پروژه دو جزیره مصنوعی در دو طرف خود دارد که برای تفریح و اقامت مناسب هستند. به علاوه شامل یک استراحتگاه مجلل، یک سالن تئاتر، یک پارک دریایی و حاوی طیف وسیعی از امکانات رفاهی دیگر است. علاوه بر این موارد، مرسا العرب دارای یک اسکله خصوصی، یک باشگاه قایق ‌رانی و یک سکوی هلی ‌کوپتر خواهد بود.
طراحی اتاق ها و سوئیت های مرسا العرب با الهام از قایق های تفریحی فوق العاده لوکس دنیا انجام شده است. برخی از اتاق ها دارای تراس بزرگی بوده که ترکیبی از نشیمن داخلی و خارجی می باشند. در این مکان غذاهای بین المللی ارائه شده و افراد می توانند از ۲ ساحل خصوصی برای آفتاب گرفتن، ۵ استخر مختلف، سونا، اتاق بخار و … لذت ببرند. بازدید کنندگان می توانند در The Fore صبحانه میل کنند. در شب، برای میل کردن وعده‌ی شام چهار رستوران ساحلی با منوهای مختلف از غذاهای متمایز میزبان آنها هستند. این چهار رستوران به هم متصل بوده و همگی دارای تراس هستند. در Mirabelle غذاهای مدیترانه ای سرو شده و Merlion خانه‌ ای مملو از غذاهای آسیایی است. Umi Kei با غذاهای ژاپنی و Bombay Club با غذاهای هندی هیجان انگیز میزبان گردشگران خواهند بود.

۳. برج بن غاطی – Burj Binghatti

مکان: منطقه اقتصادی دبی، خلیج تجاری
برج بن غاطی یکی از معروف ترین پروژه های آینده در منطقه Business Bay دبی است. این برج ۲۰۰ متر ارتفاع دارد. همچنین دارای ۱۸۱ آپارتمان مجلل از استودیو گرفته تا واحد های سه خوابه است. طراحی منحصر به فرد لانه زنبوری این برج، آن را به یکی از پروژه های اعجاب انگیز دبی تبدیل کرده است. امکانات رفاهی این برج در سطح جهانی بوده و موقعیت عالی آن باعث می شود تا هر گردشگری برای تماشای آن از نزدیک به منطقه اقتصادی دبی برود.

۴. Agri Hub – URB

مکان: منطقه البراری
Agri Hub هم اکنون در حال ساخت است. توسعه این سازه به صورت کاملا نوآورانه با هدف ایجاد یک جامعه کشاورزی پایدار و سازگار با محیط زیست در فضای شهری می باشد. Agri Hub در یک مکان عالی واقع شده است. ایده‌ی مخفی در پشت پروژه‌ی Agri Hub، ارائه‌ی امکان ِدسترسی ساکنان دبی به محصولات تازه و تجربه‌ی زندگی منحصر به فرد می باشد. این پروژه با تمرکز بر پایداری و گردهم آوری تکنولوژی قرار است نقش جدید و منحصر بفردی در دنیای توسعه شهری بازی کند. معماری و مدیریت این پروژه بر عهده شرکت URB است.

۵. منطقه فناوری شهری دبی – Urban Tech District

مکان: منطقه الجداف
منطقه فناوری شهری دبی یکی از پروژه های ساختمانی است که انتظار می رود تا پایان سال ۲۰۳۰ تکمیل شود. این منطقه با هدف ایجاد فضایی برای توسعه فناوری و نوآوری، گرد هم آوردن کارآفرینان، استارت آپ ها و شرکت ها در یک جامعه‌ی پویا و کاملا مشارکتی تاسیس شده است. منطقه فناوری شهری دبی با در اختیار داشتنِ امکانات پیشرفته و موقعیت عالی خود قرار است به مقصدی پیشرو برای فناوری و نوآوری در خاورمیانه تبدیل شود. پیش بینی می شود که راه اندازی منطقه فناوری شهری دبی (به عنوان یک پروژه‌ی آینده دار)، هیجان و شور فراوانی در جوامع تجاری و فناوری ایجاد کند. معماری و مدیریت این پروژه بر عهده شرکت URB است.

۶. وان زعبیل – One Za’abeel یا ۱ Za’abeel

مکان: منطقه زعبیل
اگر به دنبال یکی از پروژه های اعجاب انگیز دبی هستید که شما را حیرت زده کند، وان زعبیل را به شما معرفی می کنیم. وان زعبیل یکی از پروژه های در حال توسعه در دبی است که نفس شما را بند می آورد. این پروژه شامل دو برج متصل به هم با طولانی ترین پل کنسولی، به نامِ The link است. به علاوه، این دو آسمان خراش قرار است همه چیز را در دل خود داشته باشند. از جمله این امکانات می توان به هتل مجلل، استخر بزرگ، آپارتمان ‌های مسکونی، باشگاه بدنسازی بزرگ، فروشگاه‌ های مختلف و یک سکوی تماشایی زیبا اشاره کرد. پیشنهاد میکنیم روند پیشرفت این پروژه را از نزدیک دنبال کنید!

۷. شهر عمودی دبی – Vertical City

مکان: هنوز این پروژه شروع نشده است.

معماران لوکا کورچی (Luca Curci) پیشنهاد ساخت «ساختمانی با انرژی صفر یا zero-energy» به نام شهر عمودی را به دولت کشور دبی ارائه کرده اند. این شهر به طور بالقوه می تواند یکی از پروژه های اعجاب انگیز دبی باشد. پیشنهاد ساخت شهر عمودی دبی که بودجه آن فاش نشده است، اولین بار در سال ۲۰۱۹ در اجلاس سران در دبی مطرح شد. مکان پیشنهادی برای این پروژه در خاورمیانه است و مشتری پشت آن یک نهاد خصوصی است. شهر عمودی مفهومی برای یک مجموعه برج پایدار (از نظر زیست محیطی) است. این برج ها می توانند تا ۲۵۰۰۰ نفر را در خود جای دهند. علاوه بر این، هدف این شهر عدم تولید زباله است. شهر عمودی دبی به منابع انرژی تجدید پذیر مانند پنل های خورشیدی، توربین های بادی و نیروی برق آبی متکی است.

منبع booking
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.