خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بلی به وحدت اسلامی و نه به کینه توزی و دشمنی

جمهوری اسلامی با وجود تهاجمات خارجی توانسته است نقش مهمی در حمایت از امت اسلامی ایفا کند و در پشتیبانی از مقاومت فلسطین و حقوق انسانی پیشگام باشد. وی به تمامی گروه‌ها توصیه کرد تا در پشتیبانی از مقاومت در غزه و جنوب لبنان متحد شوند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، رونی الفه مشاور وزیر فرهنگ لبنان در نشست نقش قرآن کریم در تثبیت هویت اسلامی باحضور نخبگان قرآنی جهان اسلام با تاکید بر اینکه انسان قبل از از دست دادن انسانیتش باید به‌درستی جایگاه خود در جهان را دریابد، اظهار داشت که وزیر فرهنگ لبنان نمایندگی رساندن پیامی مهم را به او واگذار کرده‌اند که وی آن را در تهران، پایتخت مقاومت جهانی، ارائه داد. این پیام در ماه مبارک رمضان و در جهت تثبیت هویت اسلامی بیان شده و بر لزوم وحدت و همبستگی اسلامی تأکید دارد، حتی اگر به گوش غیرمسلمانان نیز برسد.

او همچنین بر این باور بود که ارزش‌های مشترک انسانی و اعتقاد به خدای یکتا باید موجب وحدت و همفکری شود، نه کینه و دشمنی. او با استناد به آیات قرآن، بر اهمیت و جایگاه وحدت آفرینی در اسلام تأکید کرد.

مشاور وزیر در ادامه افزود، جمهوری اسلامی با وجود تهاجمات خارجی توانسته است نقش مهمی در حمایت از امت اسلامی ایفا کند و در پشتیبانی از مقاومت فلسطین و حقوق انسانی پیشگام باشد. وی به تمامی گروه‌ها توصیه کرد تا در پشتیبانی از مقاومت در غزه و جنوب لبنان متحد شوند.

بنا بر اعلام این خبر نمایشگاه بین المللی قرآن امسال در قالب ۲۵ بخش همچون کودک و نوجوان، حکمرانی قرآنی، مشاوره و پژوهش‌های قرآنی، جلسات خانگی، پوشش ایرانی و اسلامی برپا شده است.بخش بین‌الملل این نمایشگاه با حضور نمایندگانی از ۲۵ کشور همانند ترکیه، الجزایر، سنگال، روسیه، هند، فرانسه، آفریقای جنوبی، ‌ چین و کانادا تا هشتم فروردین ماه دایر است.سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم همه روزه تا چهاردهم فروردین‌ از ساعت ۱۷ تا ۳۰ دقیقه بامداد میزبان علاقه مندان است.

شایان ذکر است بخش بین الملل سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار« دیپلماسی قرآنی، هویت اسلامی» و با حضور ۳۴ مهمان خارجی( هنرمند و شخصیت قرآنی) از ۱۴ کشور از ( ۱ تا ۸ فروردین ۱۴۰۳) برگزار می شود و اقدام بایسته و شایسته مدیریت نمایشگاه در سپردن مسئولیت بخش بین الملل به اداره کل بین المللی تبلیغ فرصتی ارزنده برای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است تا به عنوان متولی رسمی دیپلماسی قرآنی ج.ا.ایران و حامل اقتدار معنوی نظام به فرموده مقام معظم رهبری از فرصت پیش گفته برای تبادل آراء و افکار میان قرآن پژوهان ایران با دیگر اندیشمندان قرآنی جهان استفاده کند و در آغاز قرن جدید گامی محکم جهت تبیین گفتمان قرآنی با هدف توسعه روابط فرهنگی بین المللی ایران با جهان بردارد.

منبع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.