خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نوروز در پیر هریشت | جشنی از دل تاریخ

با فرا رسیدن جشن نوروز، زیارتگاه پیر هریشت در استان یزد میزبان زرتشتیان و گردشگران ایرانی است که از دور و نزدیک به این جایگاه سپندینه می‌آیند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، نوروز در پیر هریشت، فراتر از یک جشن ساده، تجلی‌گاهی برای همدلی و همزیستی است و بازتاب‌دهنده‌ی ارزش‌های فرهنگی و تاریخ پربار ایران‌زمین است. این رویداد باشکوه، هر ساله، دل‌های بسیاری را با خود همراه می‌کند و خاطراتی ناب و دل‌انگیز را در یادها می‌نشاند. دیدار از پیر هریشت نخستین همایش آیینی شادمانی و یا نخستین میعادگاه بهاری زرتشتیان برای نیایش و پاسداشت آیین دیرین خود به شمار می‌رود.

این نیایشگاه زرتشتیان، بالای کوهی در اردکان استان یزد در ۱۵ کیلومتری شرق اردکان جای دارد. انجمن زرتشتیان شریف‌آباد خویشکاری سرپرستی و نگهداری پیر هریشت را بردوش دارد.

منبع امرداد
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.

2 نظرات
  1. شقایق می گوید

    ما ۹۰۰ کیلومتر برای دیدن رفتیم ۱۰ فروردین ولی نگهبانش اجازه بازدید ندادند و گفتند باهاتون برخورد بد میشه خوششون نمیاد ایام عید غیر از خودشون کسی دیگه بیاد . خلوتم بود ولی اجازه ندادن .

    1. محمد پناه زاده می گوید

      البته با برخی اتفاقات ناخوشایندی که در حین ایام و اعیاد خاص اقلیت های مذهبی توسط غیره افتاده، تجارب نشون میده که جامعه محترم زرتشتیان نیز دوست ندارند در هنگامه اعیاد مذهبی و نیایش دینی خاص خودشون، غیره حضور داشته باشند و این حق طبیعی آن ها است. اما در اکثریت اوقات شما ببینید تمامی مراکز دینی زرتشتیان، کلیمیان، مسیحیان، ارامنه و … برای عموم قابل بازدید است و هیچ مشکلی وجود نداشته و ندارد. متشکریم از شما