خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گسترش روز افزون دین | ۸۴ درصد جمعیت جهان دیندار هستند!

گرایش به دین روز به روز در حال افزایش است و بر اساس آمار رسمی بین‌المللی هم اکنون ۸۴ درصد جمعیت دنیا با یک دینی شناخته می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز) “گاردین” با بازنشر مقاله‌ای در زمینه جمعیت‌شناسی مردم دنیا به قلم “هریت شروود” با عنوان “چرا دین روز به روز محبوب‌تر می‌شود؟” به گسترش سریع دین و آینده دین در بین جمعیت جهان پرداخته است.

نگاهی اجمالی به حقایق مربوط به دین و دین گرایی این گفته که ” در عصر تازه تعقل کنونی دین جایی در زندگی بشر ندارد” را رد می‌کند.

تحقیقات تازه در زمینه جمعیت شناسی دنیا نشان می دهد، گرایش به دین در بین مردم جهان در حال افزایش است و هشتاد و چهار درصد جمعیت جهان خود را به یک گروه دینی متعلق می‌دانند.

براساس مقاله مذکور در زمینه جمعیت شناسی بیشتر پیروان ادیان مختلف جوانان هستند و در مقایسه با افراد بی دین فرزندآوری بیشتری دارند. بنابراین علی‌رغم تغییرات جغرافیایی عمده، دنیا در حال دیندارتر شدن است.

دین
اسلام در مقایسه با سایر ادیان سریع ترین رشد را داشته و در آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت

در ادامه مقاله آمده است “اسلام در مقایسه با سایر ادیان سریع ترین رشد را داشته و در آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت. اسلام در آینده در مقایسه با جمعیت کلی جهان دو برابر رشد می‌کند.

بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۶۰ میلادی، انتظار می رود جمعیت جهان سی و دو درصد افزایش یابد اما این پیش بینی رشد جمعیتی برای مسلمانان هفتاد درصد عنوان شده است. در همین بازه زمانی، مسیحیت به دلیل رشد جمعیتی در “صحرای بزرگ آفریفا” رشد ۳۴درصدی را تجربه می کند اما جایگاهش به عنوان دین برتر در دنیا را به اسلام واگذار می کند.

منبع: سرویس انگلیسی ادیان نیوز

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.