خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دعای مادر شهید ارمنی برای سلامتی مقام معظم رهبری

به گزارش ادیان نیوز، دشمنان ملت ایران هیچ‌گاه دوست ندارند از وحدت ملت ایران و زندگی مسالمت‌آمیز آنان در پناه جمهوری اسلامی خبری منتشر بشود، اما واقعیت موجود چندان خوشایند آن گروه نیست؛ چرا که همدلی آحاد جامعه ایران اعم از مسلمان، مسیحی و … خواب راحت را از چشم بدخواهان ربوده است.
یکی از مصادیق عملی این اتحاد ملی را می‌توان در دیدارهای مقام معظم رهبری از خانواده شهدای مسیحی سراغ گرفت. زیباترین جلوه‌های ابراز احساسات و نمایش علاقه‌ها از جانب ملاقات کننده و ملاقات شنونده در این دیدارها دیده می‌شود.
نکته جالب توجه، اطلاعات دقیق و بسیار بالای مقام معظم رهبری درباره عقاید مسیحیان و مسائل مرتبط با آنها است؛ به‌طوری‌که در همه دیدارها تعجب و تحسین خانواده شهدا را برمی‌انگیزد.
یکی از این دیدارهای سرشار از حلاوت، ملاقات معظم‌له با خانواده شهید “گاگیک تومانیان” در شب قدر سال ۱۳۷۷ شمسی است. بازماندگان این شهید بزرگوار که در بیست و چهارم مرداد شصت و شش در مریوان به شهادت رسیده بود، مادر و یک خواهر بودند.
در این دیدار که نماینده وقت ارامنه در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشته، مطابق معمول از دلجویی حضرت آقا شروع شده و مسائلی از قبیل: مشخصات شهید، شغل خانواده، نحوه گذران زندگی و … نیز در آن مطرح شد.
از بخش‌های جالب این ملاقات، اقرار نماینده وقت ارامنه به احترام مسلمانان به مسیحیان بود. او گفته بود:”این کلیسا]قره کلیسا[ حکم واتیکان را برای ارامنه سراسر جهان دارد…قره‌کلیسا را مسلمانان ایرانی حفظ و نگهداری کرده‌اند. ما فقط سالی یک‌بار برای زیارت به آنجا می‌رویم، ‌نه بیشتر؛ اما ایرانیان در طول سال‌های متمادی از آن حفاظت کرده‌اند. جالب است بدانید در شعاع چندصد کیلومتری این کلیسا، حتی یک ارمنی هم زندگی نمی‌کند.”
نکته جالب توجه آنکه، مادر شهید که تنها خواسته خود را کمک به خانواده شهدایی که بچه کوچک دارند، ذکر می‌کند، از تشریف‌فرمایی مقام معظم رهبری بسیار شادمان شده و می‌گوید:”من خیلی خوشحال هستم شما را اینجا می‌بینم. من هر وقت می‌روم کلیسا برای شما دعا می‌کنم. برای سلامت و عمر زیاد شما.”
صحبت از روزنامه “آلیک”-قدیمی‌ترین روزنامه کشور بعد از روزنامه اطلاعات- که به میان می‌آید، برگ دیگری از برخورداری هموطنان مسیحی از کامل‌ترین نوع حقوق اقلیت‌ها نمایان می‌شود.
هر چند در این سال‌ها این روزنامه چندین صفحه هم به زبان فارسی منتشر می‌کند و به بیش از چهل کشور دنیا نیز ارسال می‌شود، اما آن سال چون روزنامه فقط به زبان ارمنی چاپ می‌شد، رهبر معظم انقلاب فقط آن را ورق می‌زند و با بررسی دقیق آن پرسیده بودند:”قسمت فارسی ندارد؟” که همین سوال نشان از علاقه حضرت آقا به پیگیری مسائل مرتبط با ارامنه دارد.
تعبیر معظم‌له از رابطه صمیمانه اسلام و مسیحیت بسیار زیبا و دلنشین بود؛ به‌گونه‌ای که بخشی از مسیحیت را جزئی از اسلام معرفی کردند. ایشان فرمودند:”یک وقتی است که دو دین می‌خواهند با هم کنار بیایند و بسازند، می‌گویند حالا شما به اعتقادات ما یک احترامی بگذارید، ‌ما هم به اعتقادات شما یک احترامی می‌گذاریم. یک‌وقت این‌طور است. یک‌وقت نه بخشی از یک دین جزو یک دین دیگر است. الان در مورد مسیحیت این‌طور است.”
بخشی از این دیدار نیز به احوال‌پرسی درباره احوال “آرداک مانوکیان”-اسقف وقت ارامنه ایران- اختصاص داشت. همان کسی که ابتدای ریاست جمهوری مقام معظم رهبری از لبنان به ایران آمد و ملاقات با او جزء اولین دیدارهای ایشان بود.
گفتنی است، فرقه مسیحیت صهیونیستی که حیات خود را در اختلاف‌افکنی بین پیروان ادیان مختلف می‌داند،‌ به انحاء‌گوناگون در صدد شکستن اتحاد مسلمانان و مسیحیان ایران برآمده است و حتی به مناسبت‌های مختلف به مسئولین تشکیلات قانونی مسیحیان در ایران به دلیل داشتن رابطه خوب دوطرفه با نظام تاخته‌اند. 
منبع: انجمن رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.