خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ناصر قوامی: نگاه رادیکال به حجاب، مردم را به دین بدبین می‌کند

حجت الاسلام ناصر قوامی در گفتگویی با اشاره به نقش سیاستگذاری های افراطی و رادیکال در حوزه مسائل دینی و مذهبی بیان کرد: حجاب مقوله ای دینی است و همه باید رعایت کنند. اما اینکه این مساله توسط تصمیم گیران با نگاهی افراطی و رادیکال پیگیری شود، حتما تبعات سهگینی می تواند داشته باشد.

به گزارش سرویس اجتماعی ردنا (ادیان نیوز)، هیچ کس بی حجابی یا کم حجابی را تحمل نمی کند. اما چیزی که به مراتب غیرقابل تحمل تر است، این است که فقر مفرط به لایه های مختلف جامعه رسوخ کرده است و خانواده ها حتی در تهیه نیازهای ابتدایی خود مانده اند.

حجاب مقوله ای دینی است و همه باید رعایت کنند. اما اینکه این مساله توسط تصمیم گیران با نگاهی افراطی و رادیکال پیگیری شود، حتما تبعات سهگینی می تواند داشته باشد. بنده قویا بر این باورم که برخوردهای اینچنینی مساله حجاب را لوث کرده و حتی می تواند نوعی بد بینی به اساس دین را موجب شود.

الان در کشور شرایطی داریم که زندگی عادی برای خیلی از مردم دشوارتر از هر دشواری شده است و به همین دلیل وقتی مسئولانی که نسبت به فقر مفرط جامعه بی تفاوت هستند یا نمی توانند گرهی از گره های عامه مردم را باز کنند، بر سر حجاب افراط می کنند و به خود اجازه رفتار رادیکال می دهند.

در این شرایط طبیعی است که نه تنها کم حجابان به حجاب کامل ترغیب نشوند، بلکه گروهی که رعایت حجاب را اصل می دانند هم نسبت به این وظیفه شرعی سست شوند که این ریشه در رفتار بسیار غلط مسئولان دارد.

مردم این روزها اینطور می گویند که «چرا جلوی دزدی و اختلاس را نمی گیرید» تا به نوعی اعتراض خود را نشان بدهند.

منبع خبر فوری
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.