خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

محبت امام حسین(ع) به روایت کشیش اوکراینی

به گزارش ادیان نیوز، سرگئی کروک کشیش پنجاه ساله مسیحی در جریان سفر به کربلا و زیارت مرقد مطهر امام حسین(ع)  به حوزه اظهار داشت: آرزوی زیارت امام حسین(ع) و سفر به کربلا را داشتم و با همراه گروه اوکراینی تصمیم گرفتیم به کربلا سفر کنیم و با آثار دینی و تاریخی و تمدن کهن این شهر و خاطرات مربوط به سال ۶۱ هجری و فاجعه دردناک عاشورا آشنا شویم.
کروک در سخنان خود تاکید کرد: من امام حسین(ع) را دوست دارم و از نظر من امام حسین(ع) نماد انسانیت است و بزرگ مردی است که خود و اصحاب و اهل بیتش را فدای سعادت بشریت و حقوق بشر نمود.
وی افزود: بسیاری از مسیحیان اوکراین ارتباط خوبی با مسلمانان دارند و به اسلام احترام می گذارند و دوست دارند با تمدن و شخصیت های بزرگ اسلامی همچون امام حسین علیه السلام آشنا شوند و علاوه بر این به ترجمه قرآن کریم علاقه دارند تا از این طریق به تصویری صحیح و واقعی از اسلام دست یابند.
کشیش اوکراینی گفت: اکنون مسلمانان اوکراین در ساخت مساجد و انجام مراسم های دینی خود آزاد هستند و اسلام در تمام کشورهای جهان به سرعت رو به گسترش است و همین باعث شد ما به کربلا سفر کنیم تا با یکی از شخصیت های بزرگ اسلامی به نام امام حسین(ع) آشنا شویم؛ شخصیتی که جان خود و اهل بیت و یاران خود را فدای دین مقدس خویش کرد.
وی افزود: سفر گروه اوکراینی به کربلا به خاطر تاثیر شگرف این شهر بر پیروان تمام ادیان آسمانی است تا ما نیز با تاریخ و سنت ها و تمدن کهن این شهر آشنا شویم و از سوی دیگر مراقد مقدس نیز یکی از جاذبه های توریستی است که نشان دهنده عظمت دین اسلام می باشد.
کروک گفت: گروه اوکراینی پس از آشنایی با شخضیت بزرگ امام حسین(ع) و دانستن فداکاری های امام حسین و شهادت ایشان و یاران و اهل بیت ایشان در راه یاری دین جدشان و دفاع از کرامت انسان تحت تاثیر قرار گرفته اند و امام حسین را دوست دارند و از سوی دیگر استقبال گرم و صمیمانه اهالی کربلا و اخلاق نیکوی مردم این شهر نیز فوق تصور ما بوده که این نیز نشان دهنده اصول و مبانی و ارزش های والای دین اسلام است.
منبع: فرهنگ
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.