خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

موبد زرتشتیان: باید از راه انقلاب صیانت کنیم

موبد زرتشتیان در در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: راهی که ۴۵ سال پیش آغاز شد و تک تک ما به عنوان مردم این سرزمین موظف هستیم از این راه صیانت کنیم.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، جمعی از نمایندگان پیروان ادیان الهی ارامنه، آشوریان، کلیمیان و زرتشتیان در آستانه سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضور یافتند و ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی دیدار کردند.

موبد زرتشتیان در این دیدار، گفت: جان آدمی فانی و از بین رفتنی است. این راه آدمی است که جاودانه می‌ماند. راهی که ۴۵ سال پیش آغاز شد و تک تک ما به عنوان مردم این سرزمین موظف هستیم از این راه صیانت کنیم. هفته گذشته پیروان راستین راه امام را از دست دادیم. اگر ما به هدف خود ایمان داشته باشیم، پایبندی به تعهدات ما را نشان می‌دهد.

همچنین «حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی» طی این دیدار اظهار کرد: خداوند در یکی از آیات قرآن می‌فرماید «آنچه به سوی تو وحی کردیم و آنچه ابراهیم و موسی و عیسی را بدان سفارش نمودیم آن بود که دین را به پا دارید و در آن دچار تفرقه نشوید، آنچه مردم را بدان دعوت می‌کنی بر مشرکان سنگین است»؛ در سوره «اعلی» نیز تعبیری وجود دارد که می‌فرماید، «به راستی رستگار شد آنکس که خود را از پلیدی‌ها پاک گردانید».

یادگار امام با اشاره به مواضع صریح رهبر کلیمیان ایران در جریان جنگ اخیر غزه نیز تأکید کرد: ظلم ملیت و دین ندارد؛ هرکس ظلم کند بد است و باید آن را محکوم کرد؛ «امام صادق(ع) به یکی از اصحاب خود گفتند، کار بد از همه بدتر است و از شما بدتر و کار خوب از همه خوب‌تر است؛ اما از شما خوبتر» از همین رو اگر خود را پیرو پیامبر اسلام(ص)، یهود و یا عیسوی بدانیم و ظلم کنیم، بدتر است.

وی در پایان افزود: باید برای حفظ گوهر ناب پیام پیامبران که گوهری الهی است، تلاش کنیم؛ اگر پیامبران را از تاریخ بشر بگیریم، تاریخ هیچ جای تفاخر ندارد زیرا پیامبران هستند که انسان‌ها را بالا می‌کشند.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.