خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رپورتاژ آگهی| بهترین سیستم صوتی هیئت و حسینیه ها در ماه محرم

همانطور که گفتیم مراسم‌های مذهبی در ماه محرم در سراسر کشور برگزار می‌شوند بنابراین هیئت‌های مذهبی هر کدام شرایط محیطی خاص خود را دارند. برخی از هیئت‌ها در منازل و یا پارکینگ برگزار می‌شوند. برخی دیگر از هیئت‌ها نیز در محیط‌های باز و غیر مسقف برپا می‌شوند. بنابراین نمی‌توان یک سیستم صوتی یکسان را برای همه هیئت‌ها پیشنهاد داد و برای انتخاب بهترین سیستم صوتی حسینیه باید نیاز و شرایط محل برگزاری مراسم را در نظر گرفت. در این گزارش گزینه های متعددی از سیستم صوتی هیئت و حسینیه در ماه محرم را برای شما معرفی خواهد شد.

به گزارش سرویس بازار ردنا (ادیان نیوز)، یکی از مهم‌ترین مراسمات مذهبی در ایران برگزاری هیئت‌های عزاداری در ماه محرم است. با فرا رسیدن ماه محرم دغدغه بسیاری از هیئت‌های مذهبی و مداحان اهل بیت، خرید بهترین سیستم صوتی هیئت است. اهمیت سیستم صوتی هیئت‌ های مذهبی به‌قدری زیاد است که برپایی مراسم‌های مذهبی بدون آنها امکان‌پذیر نیست. بنابراین ما قصد داریم در این مقاله به معرفی بهترین سیستم صوتی محرم بپردازیم تا شما را در برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم یاری دهیم.

انتخاب تجهیزات صوتی هیئت از اصلی‌ترین نکاتی است که در برگزاری مراسم‌های مذهبی باید به آن دقت کرد چرا که برند و کارایی این تجهیزات در کیفیت برگزاری مراسم تاثیرگذار است. امروزه محصولات صوتی متنوعی در بازار موجود است ولی باید برای خرید بهترین سیستم صوتی فاکتورهای زیادی را در نظر بگیرید. سیستم صوتی هیئت های مذهبی باید پاسخگوی انواع مراسم‌ها مانند سخنرانی، روضه‌خوانی، تعزیه‌خوانی و راه‌اندازی دسته‌های عزاداری باشند.

اهمیت  کیفیت سیستم صوتی هیئت

در ماه محرم هیئت‌های مذهبی در شهرها و روستاهای مختلفی در سرتاسر ایران برگزار می‌شوند. با توجه به اهمیت ویژه‌ای که برپایی این مراسم‌ها دارند باید زوایای مختلفی را در نظر بگیرید. تهیه بهترین سیستم صوتی هیئت و حسینیه یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه کنید. در هر فضایی که می‌خواهید هیئت را برگزار کنید چه در فضای باز و چه سر بسته، باید صدای سخنران و مداح به وضوح به گوش حضار برسد.

از آنجایی که تعداد سوگواران زیادی به مراسم‌های مذهبی می‌آیند و این مراسم‌ها نیز تا ساعت‌ها ادامه دارند، کیفیت صدا بسیار اهمیت پیدا می‌کند. اگر صدایی که پخش می‌شود بی‌کیفیت و همراه با خش‌خش و نویز باشد نه تنها سوگواران نمی‌توانند از مراسم بهره ببرند بلکه ممکن است شور و حال مراسم نیز کم شود. همچنین اگر تجهیزات سیستم صوتی حسینیه قدرت لازم را نداشته باشد صدای مداح به گوش تمام افراد حاضر نمی‌رسد و باعث ایجاد نارضایتی در آنها می‌شود. بنابراین برای برگزاری یک مراسم بی‌نقص باید در انتخاب بهترین سیستم صوتی محرم بسیار دقت کنید.

انواع سیستم صوتی هیات های مذهبی

همانطور که گفتیم مراسم‌های مذهبی در ماه محرم در سراسر کشور برگزار می‌شوند بنابراین هیئت‌های مذهبی هر کدام شرایط محیطی خاص خود را دارند. برخی از هیئت‌ها در منازل و یا پارکینگ برگزار می‌شوند. برخی دیگر از هیئت‌ها نیز در محیط‌های باز و غیر مسقف برپا می‌شوند. بنابراین نمی‌توان یک سیستم صوتی یکسان را برای همه هیئت‌ها پیشنهاد داد و برای انتخاب بهترین سیستم صوتی حسینیه باید نیاز و شرایط محل برگزاری مراسم را در نظر گرفت.

مثلا در دسته‌های عزاداری بیشتر از باند فول رنج به همراه پاور میکسر استفاده می‌شود این بلندگوها با کابل برق به یکدیگر متصل می‌شوند و صدایی با کیفیت را به عزاداران ارائه می‌دهد. برخی از دسته‌های عزاداری برای حذف کابل برق بین بلندگوها و پاور میکسر از دستگاه‌های گیرنده و فرستنده استفاده می‌کنند و به این طریق بین بلندگوها ارتباط برقرار می‌کنند.

باندهای ۲way معمولا در محیط سربسته مانند مساجد و حسینیه استفاده می‌شود. این بلندگوها صدای تریبل و بیس را بطور تفکیک شده توسط تیوتر و ووفر با وضوح بالا به گوش همگان می‌رسانند. بلندگوهای تووی قیمت بالاتر و نسبت به باندهای فول رنج پرتاب صدای کمتری دارند بنابراین نسبت به باندهای full rang به تعداد بیشتری باند نیاز دارید.

معرفی تجهیزات مهم در سیستم صوتی هیئت

میکروفن هیئت: یکی از مهم‌ترین تجهیزات سیستم صوتی هیات های مذهبی میکروفن مداحی می‌باشد. انتخاب یک میکروفن خوب و باکیفیت تاثیر بسزایی در کیفیت برگزاری مراسم‌های محرم دارد. میکروفونی برای هیئت مناسب است که حجم صدای بالایی داشته باشد. در واقع صدا اول از طریق میکروفن مداح به بلندگو و سایر تجهیزات می‌رسد و اگر میکروفن مناسبی را انتخاب نکرده باشید تمام تلاش‌هایتان بی‌فایده می‌ماند. انواع میکروفن هیئت اعم از بی سیم، باسیم و یقه‌ای می‌باشد.

میکروفن باسیم: در اکثر دسته‌های عزاداری و مساجد از میکروفن باسیم مداحی استفاده می‌شود. میکروفن مداحی نیز باید با توجه به نیازهای مکان برگزاری مراسم انتخاب شود. در میکروفن‌های باسیم دیگر نگران تمام شدن شارژ آنها نیستید. همچنین میکروفن باسیم از ورود نویز جلوگیری می‌کند و اختلالات صوتی نیز به حداقل می‌رسد. میکروفن باسیم برای مداحی نسبت به میکروفن بی سیم ارزانتر است.

میکروفن بی سیم: استفاده از میکروفن بی سیم برای مداحی راحت‌تر است. چرا که سیم میکروفن برای مداح یا سخنران در مسافتهای طولانی ایجاد مزاحمت نمی‌کند. مداحان با وجود میکروفن بی سیم آزادانه حرکت می‌کنند و دیگر نگران برخورد کابل به پای سوگواران نیستید. البته باید حواستان به شارژ آن باشد تا در وسط مراسم میکروفن قطع نشود. اما باید این را در نظر بگیرید که میکروفن‌های بی سیم قیمت بیشتری در مقایسه با میکروفن‌های با سیم با همان کیفیت دارند.

میکروفن یقه‌ای: میکروفن یقه‌ای یکی دیگر از انواع میکروفن هیئت است که مناسب برای سخنرانان و روحانیون و تعزیه خوانی می‌باشد. چرا که با نصب میکروفن یقه‌ای به راحتی می‌توانند در حین صحبت دست‌های خود را حرکت دهند.

باند و بلندگوی هیئت

یکی از ضروری‌ترین تجهیزات سیستم صوتی هیئت‌های مذهبی استفاده از باندهای هیئتی باکیفیت و قدرتمند است. برای داشتن بهترین سیستم صوتی محرم باید بلندگوهایی را انتخاب کنید که دارای تکنولوژی به‌روز، تفکیک صدا و پرتاب صدای خوبی باشند. قبل از انتخاب باند هیئتی مکان برگزاری هیئت را در نظر بگیرید. مسقف بودن و یا سرباز بودن فضا در انتخاب بلندگو و در نتیجه در یکنواختی پخش صدا در فضا، بسیار تاثیرگذار می‌باشد.

از انواع باند هیئتی می‌توان به باند اکتیو و باند پسیو فول رنج و بلندگوی شیپوری اشاره کرد که هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. اگر می‌خواهید یک دسته عزاداری بزرگ راه بیاندازید باید از باندهای فول رنج به همراه یک پاور میکسر استفاده کنید. باندهای full range قدرت صدای بالایی دارند و صدای مداح را تا مسافت زیادی به گوش سوگواران می‌رساند. باند پسیو جاسکو ۹۰۱ و باند پسیو جاسکو ۲۰۰۳ و همچنین از برند دایناپرو باند پسیو دایناپرو max15 از پر فروش‌ترین باند هیئتی به حساب می‌آیند

اگر مراسم‌های مذهبی را در یک مکان سربسته بزرگ مانند حسینیه برگزار می‌کنید بهتر است از باندهای پسیو استفاده کنید چون با وجود باند پسیو و پاور میکسر به راحتی می‌توانید سیستم صوتی باکیفیتی را طراحی و مدیریت کنید.

آمپلی فایر هیئتی

از دیگر تجهیزات مورد نیاز در سیستم صوتی هیئت های مذهبی آمپلی‌فایر است. وظیفه آمپلی فایر تقویت سیگنال‌های صوتی دریافتی است که باعث افزایش کیفیت صدای خروجی از باندها می‌شود. آمپلی فایر نویز صدای مداحان و سخنرانان را به حداقل می‌رساند و صدایی شفاف را ارائه می‌دهد. وجود آمپلی فایر از قطع و وصلی صدا جلوگیری می‌کند. بنابراین برای داشتن بهترین سیستم صوتی هیئت نباید از خرید یک آمپلی فایر مناسب غافل شوید.

میکسر و پاور میکسر سیستم صوتی هیئت

وظیفه اصلی میکسر دریافت صدا، ترکیب و پردازش آن می‌باشد. میکسرها به دو نوع میکسر معمولی و پاور میکسر تقسیم می‌شوند. تفاوت آنها این است که میکسر نیاز به آمپلی فایر جداگانه دارد ولی پاور میکسر مجهز به آمپلی فایر می‌باشد و علاوه بر پردازش، صدا را تقویت می‌کند. افکت‌هایی که با میکسر می‌توان ایجاد کرد مانند اکو، دیلی و ریورب برای مداحان بسیار مهم است. بنابراین برای پردازش صدای مداح و ارتقای کیفیت آن نیاز است که خرید پاور میکسر یا میکسر را نیز در تجهیزات صوتی هیئتی خود قرار دهید.

از جمله پاورمیکسر مناسب برای هیئت می‌توان به پاور میکسر دایناکورد تایوانی، پاور میکسر جاسکو ۵۵۰ و ۵۳۰، پاور میکسر صندوقی جاسکو ۲۴۰۰۰، ۴۰۰۰ و ۲۸۰۰۰ و همچنین انواع پاور میکسرهای برند دی اند دی اشاره کرد.

تجهیزات جانبی سیستم صوتی هیئت

برای داشتن بهترین سیستم صوتی هیئت در کنار تجهیزاتی که نام بردیم بهتر است تجهیزات جانبی را با بهترین کیفیت ممکن تهیه کنید. یکی از این امکانات کابل میکروفن است که معمولا بر اساس پورت ورودی میکروفن انتخاب می‌شود. از دیگر تجهیزات جانبی می‌توان به رکوردر صدا، پایه میکروفن، پایه باند و کابل باند اشاره کرد.

خرید سیستم صوتی هیئت

برای برگزاری باشکوه مراسم‌های مذهبی در ماه محرم نیاز است که تجهیزات صوتی مناسب برای هیئت را انتخاب کنید. از آنجایی که کیفیت صدا در این مراسم‌ها حائز اهمیت است، خرید سیستم صوتی هیئت دست دوم را اصلا به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. زیرا  ممکن است در اثر کهنگی و یا اصطهلاک کابل‌ها و دستگاه‌ها در وسط مراسم صدای مداح قطع شود و باعث نارضایتی سوگواران گردد. همچنین نمی‌توان کیفیت بالا و صدای بدون نویزی را از یک سیستم دست دوم انتظار داشت.

برای خرید سیستم صوتی هیئت های مذهبی مناسب با مکان برگزاری آنها باید به ویژگی‌ها و قیمت‌ها توجه کنید و آنها را با یکدیگر مقایسه نمایید. در حال حاضر مجموعه ویس‌کده در زمینه فروش و نصب انواع سیستم صوتی هیئت فعالیت دارد. شما می‌توانید بهترین سیستم صوتی هیئت را با مناسب‌ترین قیمت از فروشگاه اینترنتی ویس‌کده تهیه کنید. همچنین برای نصب و تنظیم سیستم صوتی هیئت خود می‌توانید از تیم حرفه‌ای و باتجربه این مجموعه کمک بگیرید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد در برگزاری مراسم‌های مذهبی ماه محرم مهم‌ترین نکته، توجه به کیفیت تجهیزات صوتی هیئت می‌باشد. بنابراین اگر می‌خواهید بهترین سیستم صوتی محرم را برای حسینیه یا مسجد خود تهیه کنید می‌توانید با شماره ۰۲۱۹۱۶۹۲۳۱۱ تماس گرفته و از کارشناسان باتجربه مجموعه ویس‌کده راهنمایی و مشاوره بگیرید.

منبع voicekade
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.