خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مشاور عالی وزیر کشور: بزودی جمعیت ایران پیر و محدود خواهد شد

دکتر محمداسماعیل اکبری مشاور عالی وزیر کشور در نشست علمی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: در طول ۳۰ سال گذشته، ایران بدون مداخله غربی‌ها و به‌طور مصنوعی و بدون رصد جمعیتی، راه صدساله کشورهای غربی را رفته است و خیلی زود جمعیت ایران پیر و محدود خواهد شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به همت دانشکده زن و خانواده با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ادیان و مذاهب، نشست علمی جمعیت، سقط جنین و باورهای پزشکی با حضور و سخنرانی دکتر محمداسماعیل اکبری مشاور عالی وزیر کشور در جمعیت و سلامت عمومی و از دانشمندان برتر یک درصد جهان با شاخص ESI برگزار شد.

سالانه حدود ۵۳۰ هزار مورد سقط جنین عمدی در کشور رخ می دهد

دکتر محمداسماعیل اکبری با تسلیت شهادت رئیس جمهور شهید، آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان شهیدش بیان کرد: از نظر بنده در ساختار جمعیت پنج عامل مؤثر وجود دارد. این پنج عامل شامل ازدواج، بارداری، تولد زنده، مهاجرت و مرگ است. اما در مستندات علمی و مقالات بین المللی، عامل ازدواج حذف شده و ۴ عامل دیگر در جمعیت مؤثر هستند.

مشاور عالی وزیر کشور در جمعیت و سلامت عمومی ادامه داد: برخی از فلاسفه جهان در طول صد سال گذشته سعی داشته‌اند تا اولین مولفه‌شان نفی ایمان به غیب و نفی نامیرایی را اثبات کنند. اما با توجه به نظریات پزشکی، بیولوژی و ژن و اپی‌ژن امکان نامیرایی کاملاً وجود دارد و معنا ندارد که دنیا پایان زندگی باشد. دومین مولفه نیز نابودی خانواده است. بسیار برای غرب مهم است که خانواده شکل کلاسیک نداشته باشد. سومین مولفه نیز تهدید جمعیت است. فلاسفه در طول این صد سال سعی داشته‌اند با نفوذ در منشور سازمان ملل این سه مولفه را اثبات کنند.

دکتر محمداسماعیل اکبری تصریح کرد: با توجه به روند رشد جمعیتی، در آینده، کشور ایران با پیری جمعیت روبه‌رو خواهد بود و باید مسئولین در این باره به فکر راه‌حل باشند. با ازدیاد جمعیت جوان تا حدی می‌توان این مشکل را حل کرد. پیری جمعیت را به‌طور قطعی خواهیم داشت و مسائلی همچون خرج و مخارج سالمندان و نیازهای دارویی و ترابری و … آنان نیازمند راهکاری جدی‌ خواهد بود.

وی افزود: انتظار ما از مراکز فرهنگی و علمی همچون دانشگاه ادیان و مذاهب تغییر فرهنگ کشور است. ترمیم فرهنگ حجاب و ایجاد فرهنگ درک معنای قرآن، نیازمند تلاش جدی است. این فرهنگ سازی نیاز به طی کردن مراحلی دارد.

پیری+ایران
مشاور عالی وزارت کشور در خصوص <a data ail=173230 target= self href=httpsadyannewscoms=سقط+جنین >سقط جنین<a> گفت در حال حاضر ۳ نوع <a data ail=173230 target= self href=httpsadyannewscoms=سقط+جنین >سقط جنین<a> داریم یکی <a data ail=173230 target= self href=httpsadyannewscoms=سقط+جنین >سقط جنین<a> طبی دوم <a data ail=173230 target= self href=httpsadyannewscoms=سقط+جنین >سقط جنین<a> خود به خودی و سوم <a data ail=173230 target= self href=httpsadyannewscoms=سقط+جنین >سقط جنین<a> عمدی است

مشاور عالی وزیر کشور در جمعیت و سلامت عمومی گفت: خداوند متعال در آیه ۲۵ سوره حدید می‌فرمایند که: « لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ ۖ وَأَنْزَلْنَا الْحَدِیدَ فِیهِ بَأْسٌ شَدِیدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَلِیَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالْغَیْبِ ۚ إِنَّ اللَّهَ قَوِیٌّ عَزِیزٌ»؛ همانا ما پیمبران خود را با ادلّه و معجزات فرستادیم و با ایشان کتاب و میزان عدل نازل کردیم تا مردم به راستی و عدالت گرایند، و آهن (و دیگر فلزات) را که در آن هم سختی (جنگ و کارزار) و هم منافع بسیار بر مردم است (نیز برای حفظ عدالت) آفریدیم، و تا معلوم شود که خدا و رسلش را با ایمان قلبی که یاری خواهد کرد؟ (هر چند) که خدا بسیار قوی و مقتدر (و از یاری خلق بی‌نیاز) است. روش اجرایی ما نیز باید همچون فرمایش خداوند متعال مکتوب و مستند باشد. همچنین تصمیم‌گیری‌ها و صحبت‌های ما نیز باید دارای شاخص ارزیابی یا همان میزان (طبق آیه شریفه) باشد. یکی از وظایف دانشگاه‌های ما این است که شاخص ارزشیابی را تحت عنوان میزان برای تبیین مسائل بیان کنند.

وی در خصوص افت جمعیت ایران بیان کرد: غالب برنامه‌ها و سیاست‌های جمعیتی‌ای که در ایران تاکنون اجرایی شده، از سوی سازمان‌های بین‌المللی طراحی شده بود. در طول ۳۰ سال گذشته، ایران بدون مداخله غربی‌ها و به‌طور مصنوعی و بدون رصد جمعیتی، راه صدساله کشورهای غربی را رفته است و خیلی زود جمعیت ایران پیر و محدود خواهد شد. بیشترین مانع در مسیر اصلاح ساختار جمعیت، مانع فرهنگی است، همچنین نباید مسائل بسیار مهم اقتصادی را نیز نادیده گرفت، زیرا آنقدر کارها را بد مدیریت کرده‌ایم و به خانواده بی‌توجه بوده‌ایم که مدیریت خانواده گران شده است.

مشاور عالی وزارت کشور در خصوص سقط جنین گفت: در حال حاضر ۳ نوع سقط جنین داریم. یکی سقط جنین طبی، دوم سقط جنین خود به خودی و سوم سقط جنین عمدی است. اسپرم عنصر زنده‌ است و با موجود زنده تفاوت دارد. تفاوت عنصر زنده با موجود زنده در این است که عنصر زنده نمی‌تواند تکثیر شود اما موجود زنده توانایی تکثیر دارد. این عنصر زنده بسیار باهوش بوده و می‌داند که چطور با تخمک لقاح پیدا کند. به محض لقاح این دو، عنصر زنده اسپرم (از طرف پدر) و عنصر زنده تخمک (از طرف مادر) یک موجود زنده به‌وجود می‌آید. به محض به‌وجود آمدن یک موجود زنده او دیگر با یک انسان یک ساله یا ۷۵ ساله هیچ تفاوتی ندارد. طبق علم ژنومیک امروز این موجود زنده قابل مطالعه بوده و مشخص می‌شود که مثلاً در آینده سرطان می‌گیرد یا خیر، دیابت می‌گیرد یا خیر. او کاملاً یک انسان جداگانه بوده و هیچ ارتباطی به مادر ندارد. بنابراین سقط جنین عمدی نوعی خیانت و جنایت است، اما در سیاست‌گذاری‌های غربی از سقط جنین به عنوان آزادی فردی یاد می‌شود. سقط خود به خودی در حدود ۱۱ تا ۲۱ درصد بوده و بیشتر از این درصد اگر باشد قاعدتاً سقط عمدی رخ داده است. سالانه حدود ۵۳۰ هزار مورد سقط جنین عمدی در کشور رخ می دهد. ایران ظرفیت ۳۵۰ میلیون نفر جمعیت را دارد اما افزایش جمعیت فقط با افزایش مراکز ناباوری میسر نمی شود و دختران باید در سن ۲۰ سالگی ازدواج کنند و فرزند بیاورند.

دکتر محمداسماعیل اکبری در پایان افزود: طبق مطالعات سال ۹۸،  حدود ۵۳۰ هزار سقط جنین عمدی سالانه در کشور رقم می خورد و ۴۴ درصد سقط ها خود به خودی است. این ۴۴ درصد دو برابر بالاتر از میانگین است و این یعنی این آمار مشکل دارد و این سقط جنین‌ها به صورت عمدی صورت می‌گیرد. بخشی از این (۵۴ درصد) سقط ها به دلیل مصرف قرص بوده، در حالی که مشخص است که این قرص ها از چه شرکت‌ها و مراکزی تهیه می‌شود. کنترل این شرایط در کشور ممکن است اما باید، همت مضاعفی، برای بهبود شرایط صورت بگیرد.

پیری+ایران
این نشست در دانشگاه <a data ail=173230 target= blank href=httpsadyannewscomtagD8A7D8AFDB8CD8A7D986 title=ادیان>ادیان<a> و مذاهب برگزار شد
منبع روابط عمومی دانشگاه ادیان
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.