خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

چرا تعطیلات عید قربان در ترکیه ۹ روزه شد؟

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز پس از جلسه هیات دولت این کشور، اعلام کرد که تعطیلات عید قربان در ترکیه به ۹ روز افزایش پیدا کرده است.

به گزارش تحریریه ردنا (ادیان نیوز)، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، این خبر را بعد از جلسه هیات دولت در ۳۱ خرداد اعلام کرد. به این ترتیب، ادارات و سازمان‌های دولتی ترکیه از ۲۶ خرداد تا ۳ تیر (۱۵ تا ۲۳ ژوئن) تعطیل خواهند بود.

بدین ترتیب کلیه ادارات و سازمان‌های دولتی ترکیه از ۱۵ تا ۲۳ ژوئن (۲۶ خرداد تا سوم تیر) تعطیل خواهند بود. دولت ترکیه امسال برای عید فطر هم ۹ روز تعطیلات رسمی اعلام کرد.

اردوغان همچنین اعلام کرد که پاداش عید قربان کارمندان دولت نیز ۱۰ تا ۱۴ ژوئن به حساب آنها واریز خواهد شد.

دلیل این تصمیم، تشویق مردم به مسافرت و گردش در تعطیلات و رونق بخشیدن به گردشگری داخلی عنوان شده است.

اما به طور کلی افزایش ۹ روزه تعطیلات عید قربان در ترکیه توسط دولت اردوغان می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:
اهداف اقتصادی:
  • تقویت گردشگری: یکی از مهمترین بخش های اقتصاد ترکیه، صنعت گردشگری است. با افزایش تعطیلات عید قربان، مردم فرصت بیشتری برای سفر و گردش در داخل کشور خواهند داشت که این امر می تواند به رونق هتل ها، رستوران ها، جاذبه های گردشگری و سایر کسب و کارهای مرتبط با این صنعت کمک کند.
  • ایجاد فرصت های شغلی: افزایش تقاضا برای سفر در طول تعطیلات عید قربان، می تواند به ایجاد شغل های موقت در بخش های مختلف مانند هتلداری، حمل و نقل و خدمات گردشگری منجر شود.

اهداف اجتماعی:

  • ترویج سنت ها و ارزش های مذهبی: عید قربان یکی از مهم ترین اعیاد مذهبی مسلمانان است و افزایش تعطیلات این عید می تواند فرصتی برای مردم باشد تا با خانواده و دوستان خود دور هم جمع شوند، به انجام اعمال مذهبی بپردازند و سنت ها و ارزش های خود را ترویج کنند.
  • تقویت انسجام اجتماعی: تعطیلات طولانی تر می تواند به مردم فرصتی برای استراحت، relaxation و گذراندن وقت با کیفیت با یکدیگر بدهد که این امر می تواند به تقویت روابط خانوادگی و اجتماعی و افزایش حس تعلق خاطر به جامعه کمک کند.

اهداف سیاسی:

  • افزایش محبوبیت دولت: ارائه تعطیلات بیشتر به مردم می تواند به عنوان یک اقدام popular توسط دولت تلقی شود و به افزایش محبوبیت آنها در بین مردم کمک کند.
  • برخی از تحلیلگران معتقدند که این تصمیم می تواند انگیزه های سیاسی نیز داشته باشد. به عنوان مثال، دولت ترکیه ممکن است از این تعطیلات طولانی برای افزایش محبوبیت خود در میان رای دهندگان مسلمان استفاده کند.

البته، علاوه بر این دلایل، می تواند اهداف دیگری نیز پشت این تصمیم باشد.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.