خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خدمت سربازی دانشجویان افراطی ارتدوکس لغو شد

دیوان عالی اسرائیل معافیت خدمت سربازی را برای دانشجویان افراطی ارتدوکس لغو کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دادگاه عالی اسرائیل با صدور حکمی، اعلام کرد که دانشجویان افراطی ارتدوکس در مدارس عالی تلمودی دیگر از خدمات سربازی معاف نیستند. این تصمیم که همزمان با جنگ در نوار غزه اتخاذ شد، می‌تواند ائتلاف حاکم به رهبری بنیامین نتانیاهو را با بحران تازه‌ای مواجه کند.

دادگاه عالی اسرائیل ۲۵ ژوئن، در بحبوحه بحث‌ پارلمان و دولت درباره خدمات سربازی دانشجویان مدارس تلمودی، این حکم را صادر کرد. دادگاه عالی گفت «در اوج جنگی دشوار، نابرابری بیش از هر زمان دیگری آشکار است.» این دادگاه همچنین تصریح کرد که این معافیت «تبعیض بزرگی» بین افراد ایجاد کرده است.

لغو معافیت خدمات سربازی دانشجویان افراطی ارتدکس در حالی که سربازان ارتش اسرائیل در دو جبهه یعنی نوار غزه و مرز لبنان علیه حزب الله بسیج شده‌‌اند، به موضوعی حساس تبدیل شده است.

افکار عمومی می‌خواهند به این معافیت‌ها پایان داده شود اما دولت حاکم شامل دو حزب مذهبی افراطی ارتدوکس است که مخالف لغو این معافیت هستند. در صورت خروج این دو حزب از ائتلاف حاکم احتمال دارد انتخابات جدیدی در اسرائیل برگزاری شود.

دانشجویان مدارس عالی تلمودی از زمان تاسیس دولت اسرائیل در سال ۱۹۴۸ از خدمت سربازی معاف شدند.

منبع euronews
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.