خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

«مرگ و معنای زندگی؛ تجربه مسیحیان و مسلمانان» منتشر شد

کتاب در «مرگ و معنای زندگی؛ تجربه مسیحیان و مسلمانان» نوشتۀ مهراب صادق‌نیا توسط انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب منتشر شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مردن، پیش‌بینی خودآگاهانه و تا اندازه‌ای انسانی ما از مرگ است. پیش‌بینی‌ای که دگرگونی‌های فردی و اجتماعی عمیقی را در سبک زندگی‌مان ایجاد می‌کند. این خودآگاهی ما را به داوری آن‌چه انجام می‌دهیم می‌کشاند. هر چه مرگ در معنای زیست‌شناختی‌اش با زندگی ستیزه دارد و در نقطه‌ی مقابل آن می‌ایستد، مردن به زندگی نزدیک است و با آن سروکار دارد. سخن گفتن از مرگ، شاید ترس‌آور باشد؛ ولی نیاندیشیدن به آن زیان‌بار است.

اگر اندیشیدن به مرگ را از زندگی بگیریم، اصالت و پویایی زندگی را ستانده‌ایم. مرگ، یک لحظه است ولی با تمام زندگی گره خورده است و بیراه نیست که بگویم آن را می‌سازد. بر خلاف نیچه که گمان می‌برد برای “آن‌که زندگی هزاران بار خواستنی‌تر شود” باید مرگ را انکار کرد و به آن نیاندیشید، این کتاب بر این قاعده بنا شده است که زندگی، سراسر اندیشیدن به مرگ است. این کتاب نمی‌خواهد موضع رمانتیک‌ها را در ستایش از مرگ تقویت کند و در جانِ انسان‌های بیم‌ناک و رمیده‌ی از آن، برای این شبح ترسناک شکوهی دست و پا کرده، عشقی بیآفریند؛ بلکه می‌خواهد مرگ و معنایی که به زندگی می‌دهد را در تجربه‌های روزمره‌ی دو گروه مسلمان و مسیحی جستجو کند.

کتاب در «مرگ و معنای زندگی؛ تجربه مسیحیان و مسلمانان» در ۲۷۰ صفحه و با قیمت ۲۵۰ هزار تومان روانۀ بازار نشر شده است.

منبع ایبنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.