خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس: دموکراسی دچار سرطان «بی‌تفاوتی مردم» است!

پاپ فرانسیس با محکوم کردن قطبی‌سازی و حزب‌گرایی در شهر تریسته در شمال شرقی ایتالیا، بی‌تفاوتی مردم را سرطان دموکراسی نامید و تاکید کرد: «دموکراسی در جهان وضع خوبی ندارد.»

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از رویترز: پاپ فرانسیس ۸۷ ساله که به شهر «تریست» در شمال شرقی ایتالیا سفر کرده است، در سخنرانی در مجمع سالانه کاتولیک‌های رومی درباره امور اجتماعی خاطرنشان کرد که بسیاری از مردم احساس می‌کنند از دموکراسی محروم شده‌ و فقرا و ضعیفان نیز به حال خود رها شده‌اند.

رهبر کاتولیک‌های جهان با محکوم کردن قطبی‌سازی و حزب‌گرایی اظهار داشت: مشخص است که دموکراسی در دنیای امروز  وضعیت خوبی ندارد.

پاپ فرانسیس که امروز (یکشنبه) و در روزی که فرانسه دور دوم انتخابات پارلمانی خود را برگزار می‌کند، صحبت می‌کرد، با اشاره به اینکه «بحران دموکراسی» ملت‌های مختلف را گرفتار کرده است، بر آسیب‌های ناشی از «فساد و بی‌قانونی‌» سیاسی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه «بیایید فریب راه‌حل‌های آسان را نخوریم و در عوض به منافع عمومی علاقه‌مند باشیم»، گفت: آموزش مفهوم ارزش‌های دموکراتیک به کودکان مهم است و همچنین «بی تفاوتی، سرطان دموکراسی است.»

پاپ فرانسیس در ادامه سخنرانی خود به مشارکت کم در دموکراسی‌ها پرداخت و در این باره اظهار داشت: نگران تعداد کم از افرادی هستم که برای رای دادن رفته‌اند. چرا این اتفاق می‌افتد؟

منبع واتیکان نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.