خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حجاب در عربستان آزاد شد؟

به تازگی برخی از اکانت‌های توییتری نقل قولی را از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان منتشر کردند که او می‌گوید از الان به بعد زنان در عربستان سعودی، می‌توانند بدون اجازه همسرشان هرطور که خودشان بخواهند، لباس بپوشند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اما آیا بن‌سلمان واقعا چنین چیزی گفته است؟ توییتی که برخی از رسانه‌های فارسی زبان به آن استناد کردند، واقعا در توییتر وجود دارد اما بررسی‌های ما از مصاحبه‌های بن سلمان و نقل قول‌های او نشان می‌دهد که او آخرین بار در سال ۲۰۱۸ و در گفت‌وگوی طولانی مدت با رسانه cbs درباره حجاب صحبت کرده و اساسا چنین نقل قولی نداشته است.

بر اساس یکی از این توئیت های معروف آمده است:

ولیعهد عربستان دستور داد حجاب اجباری در این کشور آزاد شود و زنان بدون اجازه شوهر نیز بتوانند با هر نوع پوششی در بیرون حضور داشته باشند.

حجاب+عربستان

ترجمه:

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان که پیشتاز اصلاحات در این کشور شده است، حجاب اجباری را آزاد کرد و و دستور داد هر زنی حتی بدون اجازه شوهرش با هر نوع پوشش می‌تواند بیرون باشد.

البته لازم به ذکر است برخورد امنیتی و نظامی با زنان بی حجاب در کشور عربستان از تاریخ ۲۳ سپتامبر بیست بیست (۲۰۲۰) ممنوع شده است. لغو حجاب اجباری در عربستان با صدور دستورالعمل فوری از جانب وزارت این کشور به مراجع امنیتی و نظامی عملی شده است.

موافقان لغو حجاب اجباری، این اقدام بن سلمان را بعد از صدور مجوز رانندگی زنان، سینما و کنسرت‌های موسیقی تحسین می‌کنند.

فرآوری: تحریریه ادیان نیوز

منابع: اکو ایران – رویداد ۲۴

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.