خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

روزانه چند یهودی در ایران ازدواج می‌کنند؟

اقلیت‌های دینی و مذهبی در ایران، دفاتر خاصی برای ازدواج و طلاق دارند. اکنون سه دفتر ازدواج و یک دفتر طلاق برای زرتشتیان، سه دفتر ازدواج و یک دفتر طلاق برای مسیحیان و دو دفتر ازدواج و دو دفتر طلاق برای جامعه یهودی ساکن در ایران فعالیت دارند.

به گزارش تحریریه ردنا (ادیان نیوز)، بر اساس اطلاعات اداره کل ثبت احوال تهران، ۶۵۳ دفتر ازدواج و ۲۷۵ دفتر طلاق در استان تهران فعالیت دارند. و در شهر تهران تعداد دفاتر ازدواج، ۴۷۴ دفتر و تعداد دفاتر ثبت طلاق، ۱۸۳ دفتر است.

اقلیت های مذهبی نیز در هر دوره می توانند در آزمون سردفتری ازدواج و طلاق شرکت کنند.

مطابق اصول دوازدهم و سیزدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران،

پیروان مذاهب اسلامی غیرشیعه و اقلیت‌های دینی زرتشتی، کلیمی و مسیحی در احوال شخصیه تابع آیین و احکام مذهب و دین خود هستند.

‌در اجرای تبصره ۴ ماده ۲ نظام نامه مربوط به انتخاب سران دفاتر ازدواج و طلاق و نقل و انتقال آنها افراد واجد صلاحیت به سردفتری ازدواج و طلاق مختص پیروان دین یا مذهب خود منصوب می‌شوند.

ازدواج‌های اقلیت یهودی در تهران

بنابر اعلام دفترخانه خاص ثبت ازدواج‌های اقلیت یهودی در تهران، تعداد متوسط ازدواج یهودیان ایران را ۴۰ تا ۷۰ مورد در سال گزارش کرده است.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.