خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

محقق داماد: عامل وحدت در زمان پیامبر اول این بود که شکم‌ها سیر بشود

آیت الله محقق داماد در سی و چهارمین همایش بانکداری اسلامی خاطرنشان کرد: عامل وحدت در زمان پیامبر اول این بود شکم‌ها سیر بشود. جناب رئیس بانک مرکزی! من خطاب به حضرت عالی می‌گویم آقای دکتر همتی که تشریف بردند؛ فکر نان مردم باشیم، شکم گرسنه ایمان ندارد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آیت الله محقق داماد «استاد حوزه و دانشگاه» در سی و چهارمین همایش «بانکداری اسلامی» بیان کرد: پول و مال ملت قوام ملت است، سرمایه ملت مثل خون رگ ملت است؛ آن را به دست افراد نابخرد و ناتوان ندهیم که قرآن به سفها تعبیر می‌کند.

وی افزود: اختیار پول و مال تان را برای اداره به دست سفیهان ندهید.

این دانشمند در ادامه گفت: اگر نفت می‌فروشید پول نفت را به دست سفیهان ندهید، اگر می‌خواهید پول تان را در بانک بگذارید به دست سفیهانِ ناواردِ بی سواد ندهید آنها را به دست متخصصان، خردمندان عاقلان و امینان بدهید تا فقرتان برطرف شود.

آیت الله محقق داماد در پایان خاطرنشان کرد: سه قرن بیشتر از نهضت پیغمبر اسلام نگذشت که می‌گشتند زکات را به چه کسی بدهند چون فقیر نبود؛ آقا ببینید مشکل کجاست و مشکل کشور ما چیست. عامل وحدت در زمان پیامبر اول این بود شکم‌ها سیر بشود. جناب رئیس بانک مرکزی! من خطاب به حضرت عالی می‌گویم آقای دکتر همتی که تشریف بردند؛ فکر نان مردم باشیم، شکم گرسنه ایمان ندارد؛ به صراحت عجب مسئله حکیمانه‌ایست. هر چه از دین داد بزنیم با شکم گرسنه که نمی‌توانیم حرف بزنیم.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.