خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مهریه جالب زوج مستبصر اندونزیایی

به گزارش ادیان نیوز، همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س)، در دزفول، مراسم یک زوج اندونزیایی شیعه شده به نام های جعفر صدیق و خانم حسنی لتانگ برگزار شد.
در خلال این مراسم، این زوج اندونزیایی در گفتگو با خبرنگار ما،  از چرایی شیعه شدن خود، سخن گفتند که حاصل آن در ادامه می آید.
*خودتان را معرفی کنید و بگویید چرا شیعه شدید؟
جعفر صدیق ۳۱ هستم ساله، دارای تحصیلات کارشناسی فقه و معارف که از سال ۸۶ ، به ایران آمده ام. پدرم عامل گرایش من به شیعه شد. پدرم کتاب اسرار الصلاه امام خمینی(ره) که به زبان اندونزی ترجمه شده بود را مطالعه کرد و این کتاب باعث شد تا پدرم، سپس مادرم و خواهرم شیعه شوند؛ من آن زمان ۱۴ سال داشتم. پدرم گفت باید اهل بیت(ع) را بشناسی و به همین منظور در آزمونی که در اندونزی برای ورود به مدرسه علوم دینی در ایران برگزار می شد، شرکت کرده و قبول شدم.
*چرا قم را انتخاب کردید؟
خانم حسنی لتانگ: من شانزده سال در اندونزی بودم بعد از شناخت شیعه با مادرم، اقوام و همسایه ها اختلاف نظر پیدا کردم، زیرا مادرم با حجاب من مخالفت می کرد، او معتقد بود اگر من بخواهم ادامه تحصیل دهم و سپس فعالیت اجتماعی داشته باشم، حجابم مانع پیشرفتم خواهد شد، پس باید یا حجابم و یا ادامه تحصیل را انتخاب کنم من ترجیح دادم راهی را انتخاب کنم که هر دو را در کنار هم داشته باشم. یک سال قبل از دانشگاه، مادرم فقط پول تحصیلم را می داد و حتی پولی برای خرید روسری نداشتم، به همین منظور از دوستانم روسری کهنه و دست دوم می گرفتم و می پوشیدم. بعد از ۱۷ سالگی تصمیم گرفتم از تحصیلات رایگان در ایران استفاده کنم، زیرا شنیده بودم آزمونی برگزار می شود و در صورت قبول می توانم در ایران ادامه تحصیل دهم.
*زمانی که حجاب نداشتید با الان که حجاب دارید برای شما چه تفاوتی دارد؟
خانم حسنی لتانگ: متاسفانه قبل از اینکه شیعه شوم، دختری محجبه نبودم و مثل غربی ها رفتار می کردم در ۱۶ سالگی به این نتیجه رسیدم که این آزادی برایم به زندان تبدیل می شود و خدا را شکر از آن فاصله گرفتم. یک سال قبل از ورود به ایران شیعه شدم، زیرا شرایط اندونزی برای حفظ حجاب خیلی سخت بود و بخاطرحفظ حجاب و حفظ اعتقاداتم به ایران آمدم.
*مذهب شیعه چه نکته جالبی برای شما داشت؟
خانم حسنی لتانگ: من فقط در کشورم یک یا دوبار اسم حضرت زهرا (س) را آن هم در دبیرستان شنیدم ولی وقتی تحقیق کردم به نکات جالبی در مورد شخصیت والای حضرت زهرا (س) و همچنین حضرت معصومه (س) رسیدم.
*مهریه شما چه بود؟
ما مهریه را زمان عقد می گیریم. من به تأسی از حضرت زهرا (س)؛ در سخت نگرفتن برای تشکیل زندگی مهریه ام فقط یک انگشتر طلا بود.
*از برکاتی که حضرت معصومه(س) برای شما داشته صحبت کنید؟
جعفر صدیق: از برکت وجود ایشان بود که من در آزمون برای ادامه تحصیل قبول شدم. ابتدا فارسی بلد نبودم ولی به لطف خدا و توجه حضرت معصومه س توانستم به ایران بیایم و با امکانات رایگان بورسیه شدم.
*به عنوان زن شیعه چه انتظاری از مادران دارید؟
خانم حسنی لتانگ: من قبل از مسلمان شدن بی حجاب بودم، بعد از تحقیق در مورد مذهب شیعه از شما ایرانیان الگو گرفتم؛ بنابراین به مادران ایرانی توصیه می کنم به دختران خود مسائل دینی را آموزش دهید و قدر شناس این نعمت بزرگ، یعنی حکومت اسلامی در کشورخود باشید.
منبع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.