خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خدمتی که تشیع لندنی به دشمنان اسلام می کند

به گزارش ادیان نیوز، آیت ‌الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، در گردهمایی بصیرتی فرماندهان، ‌مدیران و کارکنان ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری، با تبریک دهه کرامت، این نامگذاری را از ابتکارات ستودنی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.
 وی با اشاره به غافلگیری دنیای استکبار با پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: واقعیت بی ‌تردید آن است که پدیده انقلاب اسلامی دنیای کفر و استکبار را غافلگیر کرد.
 نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بعد از سرکوب نهضت پانزدهم خرداد، ‌دولت طاغوت خودش را در جزیره کاملاً امن می ‌دید و بر اساس همین تحلیل غلط، حتی توهم انقلاب و سقوط رژیم سیاه پهلوی را نمی ‌کردند.
 این مقام مسؤول با اشاره به سرکوب نغمه ‌های مخالف به صورت وحشیانه در زمان طاغوت پهلوی، تصریح کرد: خدا می‌خواست این نهال نشانده شود و جان بگیرد و بزرگ شود، آن‌ها فکر نمی ‌کردند که این انقلاب ۳۶ ساله بشود و اگر به دنیای استکبار بگویند تلخ‌ترین حادثه قرن برای شما چه حادثه‌ای بوده، بدون تردید می‌ گویند «انقلاب اسلامی ایران».
 آیت الله خاتمی به وضعیت کنونی انقلاب اسلامی در جهان نیز اشاره کرد و بیان داشت: واقعیت این است که انقلاب اسلامی در شرایط کنونی در جهان اسلام و در عالم متدینین و آن ‌ها که دغدغه دارند، جا افتاده است.
 
بیداری اسلامی همیشه زنده است
امام جمعه موقت تهران به بیداری اسلامی و سرکوب آن از سوی استکبار جهانی اشاره کرد و به تأسی از فرمایشات دیروز رهبر فرزانه انقلاب، تأکید کرد: بیداری اسلامی در جان‌ ها نهفته و زنده است و این بیداری را هرچند سرکوب کردند، اما خشک شدنی نیست.
 وی به دو اقدام عاجل و آجل استکبار برای مقابله با بیداری اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: در کار عاجل، مقطعی و کار اورژانسی برخورد خشن با بیداری اسلامی داشتند و دیدید که در بحرین چه کردند.
 عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، سرنگونی حکومت مرسی در مصر را نیز در ادامه این حرکت عاجل دانست و خاطرنشان کرد: البته بد عمل کردن اخوانی ‌ها هم در سرنگونی انقلاب مردم مصر مؤثر بود.
 خطیب موقت جمعه تهران، ساختن داعش و گروه‌های تکفیری را یادآور شد و اضافه کرد: این اقدام از کارهای آجل، یعنی برای آینده بود و سرکرده داعش یک سال از سوی موساد آموزش داده شد و کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا نیز گفت که خودشان داعش را ساخته ‌اند.
 نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: علی‌ رغم این توطئه ‌ها، نهضت اسلامی و بیداری اسلامی همچنان در دل ‌ها زنده است.
 آیت الله خاتمی به درخشش حزب ‌الله لبنان به عنوان یک نماد شاخص انقلاب اسلامی و چهره محبوب لبنان اشاره کرد و افزود: اعترافات سران رژیم صهیونیستی به پرهیز از درگیری مجدد با حزب‌الله نشانگر اقتدار این گروه مجاهد است که همه در لبنان خود را مدیون حزب‌الله می‌ دانند.
اختلاف بین شیعه و سنی از توطئه‌های استکبار است
وی در ادامه به توطئه‌ های دشمنان در مقابله با انقلاب اسلامی در زمان حاضر اشاره کرد و بیان داشت: دشمنان برای مقابله با انقلاب بزرگی که در جهان اسلام و داخل تثبیت شده دو برنامه و نقشه ویژه خارج و داخل طراحی و اجرا می ‌کنند.
 امام جمعه موقت تهران با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای وحدت جهان اسلام، تأکید کرد: مسأله اختلاف بین شیعه و سنی نخستین توطئه استکبار جهانی در بعد خارجی است که به آن دل بسته ‌اند.
 این مقام مسؤول تصریح کرد: وحدت به پنج انگشت دست شبیه است که هر چند با هم فاصله کوتاهی دارند؛ اما به هنگام حمله دشمن، به مشت تبدیل می ‌شوند.
داعش ساخته آمریکا برای مقابله با انسانیت
وی یادآور شد: برخوردهای خشن داعش گویای تحکیم این توطئه است و خوشبختانه بخشی از این توطئه خنثی شده چراکه ابتدا فکر می ‌کردند این ‌ها تنها با شیعه مخالف هستند اما بعد با جنایات علیه علمای سنی ایزدی‌ ها و مسیحی ‌ها و پیروان دیگر مذاهب دیدند که داعش تنها با شیعه طرف نیست و این ‌ها با انسانیت طرف هستند.
 عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، اقدامات تشیع لندنی و رفتار موهن آن‌ ها در عزاداری برای امام حسین(ع)، قمه‌زنی، روی شیشه غلطیدن و روی آتش راه رفتن و اعلام هفته وحدت به عنوان هفته برائت و قرار دادن روز سامراء در مقابل روز قدس را از دیگر توطئه ‌های استکباری در راستای اختلاف ‌افکنی بین شیعه و سنی عنوان کرد.
 آیت الله خاتمی به تأکید مراجع عظام و رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرام بودن اهانت به مقدسات دینی اهل سنت اشاره کرد و ادامه داد: تنها استکبار از این اهانت ‌ها بهره می‌برند و می ‌خواهند با این اهانت‌ ها، اختلاف بین شیعه و سنی تعمیق شود و به جای این که به جان استکبار بیافتند، با هم درگیر شوند.
دوقطبی کردن جامعه در راستای اهداف استکبار
امام جمعه موقت تهران، دو قطبی کردن جامعه را از توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی در عرصه داخلی برشمرد و افزود: فضایی که در سطح کشور می ‌بینیم، به خصوص فضای مجازی و عرصه روزنامه‌ ها، برخی دنبال این هستند که جامعه را دو قطبی کنند و هدفشان از دو قطبی کردن جامعه، میوه‌ای است که می ‌خواهند در آخر سال در انتخابات اسفند بچینند.
 وی بیان داشت: قصه این است که می ‌خواهند بگویند با توافق هسته‌ای، دو برخورد در جامعه وجود دارد، نخست کسانی که می‌ خواهند شما زندگی راحت داشته باشید و مشکلات را قابل حل با این توافق می ‌دانند و می‌گویند ایران به بهشت انورسرشت با توافق تبدیل می‌شود.
 عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، تعبیر کاسبان تحریم را در راستای همین دو قطبی کردن جامعه دانست و افزود: دوم این که عده‌ای دیگر می‌ خواهند بگویند وفاداران ولایت نمی ‌خواهند این توافق شکل بگیرد و این در حالی است که این تحلیل از بُن دروغ است و یک نفر در این کشور نیست که مخالف توافق خوب باشد.
کشور یک صدا دارد و آن صدای رهبر معظم انقلاب است
آیت الله خاتمی تصریح کرد: کشور یک صدا دارد و آن صدای رهبر معظم انقلاب است که بحمدالله همه همراهی دارند و دولت محترم، قوه قضائیه، مجلس و همه می ‌گویند توافق خوب آری و توافق بد خیر.
 وی با قدردانی از مذاکره ‌کنندگان هسته ‌ای به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: ما مذاکره ‌کنندگان را قدر می‌ دانیم و رهبر انقلاب نیز فرمودند «این ‌ها قصد خدمت داشتند و هیچ‌ کس حق ندارد مذاکره ‌کنندگان را خائن بداند و تعبیر خیانت به این مذاکره ‌کنندگان تهمتی است که باید پاسخ‌گو باشند».
 آیت الله خاتمی با بیان این که همه دنبال توافق خوب هستند و توافقی که عزت ایران اسلامی را دنبال کند، افزود: البته این توافق هنوز به انجام نرسیده و مراحل قانونی آن در ایران طی نشده، همان‌طور که در کنگره آمریکا نیز هنوز تصویب نشده است.
 وی در ادامه گفت: اگر هم این توافق به تصویب برسد، تنها در بحث هسته ‌ای است و به منزله آشتی با آمریکا نیست و این توهم غلطی است که برخی فکر می‌ کنند توافق یعنی حذف شعار «مرگ بر آمریکا» و ما همانطور که آقا فرمودند، «۱۸۰ درجه با آمریکا اختلاف داریم.»
 عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: ما حزب‌الله را یک گروه مجاهد می‌ دانیم و حمایت می ‌کنیم، آمریکایی ‌ها این ‌ها را تروریست می ‌دانند و ما رژیم صهیونیستی را غاصب می‌ دانیم و به تعبیر امام باید از صفحه روزگار محو شود، اما تأمین امنیت اسرائیل برای ۱+۵ یک هدف است.
 عضو شورای عالی حوزه گفت: به فرض هم که توافق، مراحل قانونی را طی کند، اختلاف ما با آمریکا وقتی تمام می‌شود که به قول امام(ره)، آمریکا آدم شود اما تمام جنایاتی که در یمن، بحرین و سوریه و عراق اتفاق می‌افتد زیر سر آمریکا است و عربستان به عنوان نوکر و عامل آمریکا در منطقه عمل می‌کند.
استحاله ملت، خطر جدی است
امام جمعه موقت تهران، توطئه دوم استکبار جهانی در بعد داخلی را استحاله ملت دانست و گفت: توطئه دوم که این روزها اوباما گفت و کری هم تکرار کرد استحاله ملت است، آن ها می ‌گویند «باید کاری کنیم که به تدریج فرهنگ ملت ایران عوض شود» تا این نسل جدید باور کنند که با مرگ بر آمریکا و دشمنی با اسراییل، چیزی گیرشان نمی‌ آید.
 وی با اشاره به فرمایش دیروز رهبر فرزانه انقلاب، ایستادگی بر ارزش‌ ها و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را مسئله نخست جهان اسلام دانست و بر حمایت از مردم مظلوم بحرین، یمن، سوریه تأکید کرد.
 آیت الله خاتمی، با جدی دانستن خطر استحاله از سوی دشمن، به نتیجه رسیدن این توطئه را در گرو اقدامات جریانات فرهنگی دانست و خواستار کار بایسته از سوی این دستگاه ‌ها شد.
ولایتمداری، محک سنجش اشخاص است
وی بر سخن همیشگی امام راحل مبنی بر پشتیبانی از ولایت ‌فقیه برای مصون ماندن کشور از آسیب‌ ها تأکید کرد و گفت: ولایت‌مداری تاکنون کشور را بیمه کرده و بعد از این هم بیمه می‌کند؛ محک سنجش افراد، اشخاص، گروه‌ها و مسؤولان، ولایت‌مداری است.
 وی میزان محبوبیت اشخاص را وابسته به میزان ولایت‌مداری آن‌ها دانست و افزود: عنصر موفقیت این کشور یک اصل بوده و یک اصل خواهد بود و در کشور ولی عصر(عج)، با همراهی ولایت، دین و معنویت معتقدیم که کشور آسیب ندیده و ان‌شاءالله نخواهد دید.
منبع: رسا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.