خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

محاکمه پاپ به دلیل به رسمیت شناختن کشور فلسطین

به گزارش ادیان نیوز، یک عضو شورای انقلابی جنبش فتح از ارسال نامه از سوی دادگاه دینی یهودی متشکل از ۷۱ خاخام موسوم به “حکما” که خود را شعبه دیوان عالی دینی می دانند که در دوره های تاریخی مختلف اداره امور یهودیان را بر عهده داشته اند، به پاپ فرانسیس خبر داد که در آن از وی خواسته شده است طی دو هفته آینده از موضع خود در به رسمیت شناختن کشور فلسطین معذرت خواهی کند و در غیر این صورت در تاریخ ۲۰ سپتامبر سال جاری در دادگاه محاکمه خواهد شد.

یمتری دلیانی خاطر نشان کرد که در این نامه ادعاهای دروغین متعددی درباره تاریخ فلسطین وارد شده است و سعی در سلب حقوق طبیعی ملت فلسطین در وطن خود و نادیده گرفتن هر گونه حق غیر یهودیان در فلسطین را دارد.

دلیانی تصریح کرد که این دادگاه هیچ گونه اعتبار قانونی ندارد، اما مساله خطرناک سطح جنون آمیز افراطی گری خاخام های برجسته یهودی در ایدئولوژی هایشان است. این خاخام ها و به ویژه افرادی مانند “یوئیل شوارتز”، “دوف لیوانونی”، “اسرائیل آریئل”، “دانیال استافسکی”، “یهودا ادری” و “مائیر اشتاین” که نامه مذکور را امضا کرده اند، تاثیر زیادی بر روی دولت و احزاب صهیونیستی و یهودیان مذهبی دارند.

وی افزود: عدم واکنش دولت صهیونیستی به این نامه؛ به ویژه در حالی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در سفر رسمی در ایتالیا به سر می برد و نزدیکی خاخام های تندروی یهودی ارسال کننده این نامه که عرصه را برای سناریوی خطرناک خود در تاریخ ۲۰ سپتامبر آماده می کنند، نشانگر موافقت دولت نتانیاهو با محتوای نژاد پرستانه و غیرعاقلانه این نامه است.

دلیانی تاکید کرد که این اقدام به نوبه خود نشانگر افراطی گری شدید در عرصه ایدئولوژی و اصولی است که رژیم اشغالگر قدس بر پایه آنها شکل گرفته اند و دولت های صهیونیستی هم قدرت سرپوش گذاشتن بر روی این مساله را ندارند و جهانیان به وضوح شاهد ظلم، سرکوبگری، کشتار و آوارگی ملت فلسطین به خاطر اصول سیاسی مبتنی بر برداشت های افراطی گرایانه از دین یهودی هستند و دولت نتانیاهو امروز سردمدار این تفکر به شمار می رود.

وی در پایان از واتیکان و کلیساهای کاتولیک در سراسر جهان خواست اقدامی فوری برای مقابله با زورگویی، نژادپرستی و اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی اتخاذ کنند.
منبع : رسا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.