خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ریشه گرایش به مذاکره در این دولت و دولت‌های قبل متاثر از انجمن حجتیه است

به گزارش ادیان نیوز، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه در نشست بصیرتی اصحاب رسانه با موضوع استکبارستیزی که در مسجد فاطمه الزهرا( سلام الله علیها) رشت برگزار شد، اظهار کرد: هرگاه سبک زندگی ما شبیه دشمنان اسلام شود، امت اسلامی روی سعادت را نخواهد دید.

وی با بیان اینکه باید مواظب باشیم قوانینی که پشت سر آن دانش و دانشی که پشت سر آن تفکر و فرهنگ کشورهای الحادی است در جامعه اسلامی رسوخ نکند، گفت: در صورت نفوذ فرهنگ کشورهای غربی، جامعه ما طغیان زده می‌شود و با قوانین غربی همه در جامعه اسلامی به یکدیگر تجاوز خواهند کرد.

این سخنران برجسته، به سابقه جریان غرب گرا در کشور اشاره و اذعان داشت: از ابتدای انقلاب بین مردم اسلام گرا و حقیقت گرا و برخی افراد غرب‌ گرا درگیری داخلی وجود داشته است.

 وی غرب را بسیار غیرقابل اعتماد دانست و گفت: داعش و جریان تکفیری‌ پدیده و محصول دموکراسی آمریکایی است به شکلی که اگر آمریکا یک روز از داعش حمایت نکند این جریان نابود می‌شود.

غربگرایی در بین سیاسیون از ابتدای انقلاب وجود داشته است
مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه تاکید کرد: غرب گرایی در بین سیاسیون از ابتدای انقلاب وجود داشته اما نمی‌توان گفت که مردم ایران غرب گرا هستند.

وی جبهه ملی که از سوی امام خمینی(رحمه الله تعالی علیه) تکفیر شد، جبهه نهضت آزادی و لیبرال‌ها را از گروه‌های غربگرای ابتدای انقلاب برشمرد و گفت: ۲۵۰ هزار شهید بعد از انقلاب شهادت می‌دهند که جنگ را جریان غربگرا به کشور تحمیل کرد چون غرب به جایی حمله می‌کند که امید دارد انسان‌های واداده طرف انها را می‌گیرند.

پناهیان با بیان اینکه جریان غرب گرا بعد از امام خمینی(رحمه الله تعالی علیه) به دو گروه غرب گرای افراطی و متعادل تقسیم شدند، گفت: جریان غرب گرای متعادل به غرب خوشبین هستند و جریان غرب گرای افراطی بعد از جنگ پیدا شد و برخی از افراد این طیف در سمت مشاور غرب گرایان متعادل هستند.

 وی افزود: غرب گرایان افراطی معتقدند هرجا که  اسلام و غرب در مقابل هم قرار گرفتند این اسلام است که باید کنار برود.

غرب گرایی افراطی پس زده شده است
این استاد حوزه و دانشگاه اذعان داشت: غرب گرایی افراطی پس زده شده است و جریان غرب گرای متعادل با دو نوع ادبیات روشنفکری و دینی به توجیه غرب گرایی می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: غرب گرایان متعادلی که با ادبیات دینی در عرصه حضور دارند خطرشان برای جامعه بیشتر است.

مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه با اشاره به اینکه ریشه گرایش به مذاکره در این دولت و دولت‌های قبل متاثر از انجمن حجتیه است، گفت: غرب گرای متعادل از اندیشه حجتیه استفاده می‌کند چون در اندیشه این انجمن استکبار ستیزی وجود ندارد.

 وی اعلام کرد: غرب گرایان افراطی که امروز در کشور فعالیت دارند غالباً در سال‌های قبل غرب ستیزان افراطی بوده‌اند.

ضدیت با غرب در حال افزایش است
پناهیان، مردم ایران را غرب ستیز خواند که روز به روز بر غرب ستیزی آنان افزوده می‌شود و گفت: ما در منطقه دست برتر را داریم به جهت قدرت و نفوذی که در منطقه داریم غرب مجبور به مذاکره با ایران است.

وی یادآور شد: ضدیت با غرب در حال افزایش است و حتی کسانی که انقلابی نیستند و یا سابقه ضدیت با انقلاب دارند در حال استکبار ستیز شدن هستند.

این سخنران برجسته تصریح کرد: برای توسعه گفتمان استکبار ستیزی لازم است ادبیات خود را به گونه‌ای تعریف کنیم که غیر انقلابی و ضد انقلابی زیر پرچم استکبارستیزی جمع شوند.

وی با بیان اینکه غرب ستیزان معمولاً از ادبیات آرمان گرایانه استفاده می‌کنند، گفت: برای توسعه گفتمان استکبارستیزی باید از ادبیات واقع گرایانه بیشتر استفاده کنیم.

 پناهیان اضافه کرد: فرق واقع بینی انقلابیون و واقع بینی غرب گرایان این است که هر دو واقعیات را می‌بینند اما انقلابیون همه واقعیت‌ها و غربگرایان بخشی از واقعیت‌ها را می‌بینند.

انقلاب چیزی جز واقع بینی نیست
وی تاکید کرد: انقلاب چیزی جز واقع بینی نیست و هیچگاه آرمان خواهی مقابل واقع بینی نبوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: آرمان خواهی دیدن واقعیت‌ها و اصرار برای رسیدن به منافع با تیکه بر خداوند است.

 پناهیان با اشاره به بررسی متن توافق هسته‌ای در مجلس، تاکید کرد: مجلس واقع بینانه به بررسی توافق بپردازد و اگر مشاهده کرد توافق به نفع ملت ایران نیست آن را نپذیرد.

مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه به نامه حضرت علی( علیه السلام) به هیئت مذاکره کننده با معاویه اشاره و اظهار کرد: حضرت علی(علیه السلام) در این نامه متذکر می‌شوند که ابوموسی اشعری تجربه را زیر پا نگذارد و تجربه در   اینجا واقع بینی است و متذکر می‌شود که هر کس تجربه را زیر پا بگذارد شقی است.
منبع : شبستان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.