خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دستگیری دانش آموز ۱۴ ساله مسلمان تگزاس

به گزارش ادیان نیوز، «احمد محمد» نوجوان ۱۴ساله مسلمان پایه نهم دبیرستان شهر اروینگ تگزاس تنها به جرم آوردن کاردستی ساعتی شبیه بمب از سوی پلیس تگزاس دستگیر شد.
به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره» «احمد محمد» در این باره گفت، هنگامی که دوشنبه هفته جاری ساعت کار دستی به مدرسه آوردم، یکی از معلمان به مسئولان مدرسه گزارش داد.
وی دراین باره گفت: «بعد از مطلع شدن مسئولان مدرسه یک افسر پلیس و مدیر مدرسه مرا به اتاقی بردند که ۵ افسر پلیس دیگر در آن‌جا حضور داشتند و از من سئوال کردند که قصدم از ساختن بمب چه بود اما بلافاصله گفتم این وسیله تنها کار دستی ساعتی بوده است.»
بر اساس این گزارش، احمد محمد در ادامه گفت که افسران پلیس در این تصور بودند که این وسیله بمب دست ساز ساعتی بوده و مدیر مدرسه نیز مدام عنوان می‌کرد که من اخراج خواهم شد مگر این‌که گزارش مکتوبی در این زمینه بنویسم.
این دانش آموز مسلمان در ادامه گفت: «آن‌ها مرا بازجویی کرده و سپس لوازمم را گشته و آن‌گاه مرا به ندامتگاه جوانان بردند.»
در ادامه این گزارش امده است: در ندامتگاه جوانان ابتدا پلیس احمد محمد را گشت بدنی کرده و سپس از او عکس بازداشتی گرفتند و قبل از آزادی نیز انگشت نگاری کردند.
این در حالی است که «جیمز مک للان » سخنگوی پلیس تایید کرده که محمد هرگز اتهام ساخت بمب دست ساز را نپذیرفته است.
«محمد الاحسان محمد» پدر احمد محمد که از سودانی‌های مهاجر به خاک آمریکا می‌باشد، در این زمینه گفت: «او تنها می‌خواست چیزی برای بشریت بسازد اما چون نام پسر من محمد است و نیز به خاطر ماجرای ۱۱ سپتامبر با او بدرفتاری شد.»
شبکه الجزیره در خاتمه این گزارش نوشت: این حادثه بیانگر مجدد تبعیض و دید ضد اسلامی شهری است که «بث وان دیون» شهردارش نیز اوائل تابستان جاری به خاطر اظهارات ضد اسلامی در کانون توجه قرار گرفته بود.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.