خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دین بدون ولایت، آل سعود و وهابیت می پروراند

به گزارش ادیان نیوز، حجت الاسلام سید مسعود پور سید آقایی رییس پژوهشکده مهدویت ،در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اهمیت مسأله ولایت گفت: مرحوم آیت الله خزعلی بانی دهه ولایت و امامت بود.
وی افزود: اهمیت این آموزه گرانسنگ به اندازه ای است که سبب اکمال دین می شود، دین بدون ولایت و ولی به کمال و نهایت نمی رسد؛ آیات اولیه سوره مائده می فرماید دین مرضی و خدا پسند دین همراه با مقام ولایت است.
حجت الاسلام پور سید آقایی با بیان این که اگر ادعا کنیم که به غیر از این تفکر اسلامی وجود ندارد بیراهه نگفته ایم، اظهار داشت: دین اهدافی دارد که بدون ولایت و امام نمی توان به آن مقاصد دست پیدا کرد؛ دین بدون ولایت آل سعود و وهابیت می پروراند.
وی ادامه داد: دین بدون ولایت یعنی خبیث هایی که حاضر هستند زائران بیت الله الحرام را به دلیل مطامع خود به مسلخ ببرند، دین بی ولایت به معنای همراهی با مستکبران عالم و کشتار افراد بی گناه است؛ از این رو ولایت مسأله ای بسیار مهم و حیاتی است.
رییس پژوهشکده مهدویت با بیان این که دین با ولایت دستاوردهایی همانند ایران دارد، ابراز داشت: می بینیم که ایران به سبب ولایتمدار بودن در اقتدار قرار دارد و می درخشد که ان شاء الله زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) خواهد بود.
وی عنوان کرد: تفکر غدیر و نشانه های کسی که منتسب به غدیر است باید بررسی شود، مبنای تفکر غدیر نگاه هدفمند به هستی است؛ انسان در مجموعه هستی مطرح شده و مسیر تقرب الهی را باید در پیش بگیرد؛ مقصد انسان خود خداوند است.
حجت الاسلام پور سید آقایی خاطرنشان کرد: انسان نیازمند کسانی است که باید ها و نبایدهای تقرب به خداوند را به او بگوید، اگر کسی کارهای خیری انجام دهد اما ولی الله را نشناخته و تحت تربیت او قرار نگیرد خاسر است. 
منبع: رسا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.