خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اگر اسلام جهانی شود فقر ریشه کن می شود

به گزارش ادیان نیوز، این مرجع تقلید پنجشنبه شب در دیدار اعضای هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره)، ضمن گرامیداشت عید غدیر و تسلیت فاجعه منا، اظهار کرد: این حادثه‌ای بسیار سنگین است که شاید در طول تاریخ بی‌سابقه باشد. این حادثه را به بازماندگان این واقعه تسلیت گفته و از خداوند مسالت می کنیم ثواب شهادت را به جان باختگان این واقعه دهد.
او با ذکر حدیثی از امیرالمومنین علی(ع) به سه نکته اساسی در فرمایشات ایشان اشاره و بیان کرد: امام علی(ع) در این حدیث بیان می دارد که  قیمت هر انسان به اندازه فرهنگ اوست و هر قدر فرهنگ و فکر او بالاتر باشد قیمتش بیشتر است، دیگر اینکه هر کس قدر خود را شناخت دچار هلاکت و سقوط نمی‌شود و نکته سوم اینکه انسان در زیر زبان خود پنهان است.
آیت الله نوری همدانی به سه نکته اساسی در فرمایشات امام علی(ع) در زمینه مناجات با خداوند و معاشرت با دیگران اشاره کرد و افزود: ایشان می فرماید به هر کسی که احسان کنید حقی نسبت به او پیدا می‌کنید پس سعی کنید اینچنین باشید، دیگر اینکه سعی کنید خودکفا باشید و سوم اینکه اگر به کسی محتاج باشید اسیر دستان او خواهید بود.
او فقر را عنصری مذموم در جامعه از نظر اسلام دانست و بیان کرد: اگر اسلام جهانی شود فقر به کلی نابود خواهد شد چون خداوند به اندازه‌ای منابع قرار داده است که اگر به صورت درست استفاده شود فقر نیز ریشه‌کن می‌شود.
این مرجع تقلید ادامه داد: کمیته امداد شجره طیبه ای است که توسط امام خمینی(ره) غرس شد و توانسته در این چند سال قدم‌های مهمی برداشته و موفق باشد.
او همچنین با اشاره به این مساله که مشکل مردم تنها اقتصادی نیست در عین حال از بالابردن نرخ اجناس انتقاد کرد و گفت: دولت باید بر نرخ کالاها نظارت بیشتری داشته باشد.
پرویز فتَاح رئیس کمیته امداد امام خمینی هم در سخنانی از زیرپوشش قرار گرفتن ۵۰ هزار خانواده زندانی نیازمند خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۰۰ هزار طلبه و ۹۰ هزار دانش آموز زیرپوشش این نهاد هستند.
او با بیان اینکه کمیته امداد تنها به بخش مادی مددجویان نمی پردازد، افزود: فعالیتهای فرهنگی در سرلوحه اقدامات این نهاد قرار دارد و تاکنون موفق شده جمعی از مددجویان که تاکنون به مشهد مشرف نشده بودند را به این شهر اعزام کند.
رئیس کمیته امداد همچنین از ایجاد صندوق قرض الحسنه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با ایجاد این صندوق، کمیته امداد این امکان را خواهد داشت که از محل این صندوق به مددجویان تسهیلات قرض الحسنه اعطا کند.
منبع: شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.