خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جز خداوند هیچکس را یارای وصف شهادت امام حسین (ع) نیست

به گزارش ادیان نیوز، آیت الله العظمی وحید خراسانی، ظهر امروز در دیدار مبلغان نخبه حوزه علمیه قم اظهارداشتند: هر کس کاری که انجام می دهد باید به آن  معرفت داشته باشد؛ یعنی کاری که به او محول شده است اصل و فرع و ریشه نتیجه آن را بداند.
حضرت آیت الله وحید خراسانی افزودند: شغل مبلغان تبلیغ است و این کلمه باید کاملا تعریف شود؛ باید اصل و فرع ثمره اخلاق به خوبی بیان گردد. برخی قضایا نیز هم قابل  درک است و هم قابل بیان؛  اما برخی مسائل و قضایا قابل درک و بیان نیستند.
این مرجع تقلید خاطر نشان کردند: قضیه ای که نه قابل وصف و  نه قابل بیان است و وصف آن از هیچ کسی جز خدای متعال بر نمی آید، قضیه شهادت سید الشهدا(ع) است.
معظم له خاطر نشان کردند: حادثه عاشورا، بهت انگیز است و هنوز نمی توانیم به عظمت این حادثه عظیم پی ببریم.
ایشان بیان کردند: سید الشهدا(ع) به قدری جایگاه و منزلت دارد که وقتی پیامبر(ص) به معراج رفتند که حتی جبرئیل(ع) از طی کردن این مرحله فرو ماند دو کلمه ذکر شده بود و آن «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» بود.
حضرت آیت الله وحید خراسانی گفتند: ریشه این مصباح را باید در سوره نور و آیه نور جستجو کرد، باطن مصباح در این آیه حضرت زهرا(س) و دو مصباح امام حسن و امام حسین (ع)هستند؛ امام حسین روزی که به دنیا آمدند قنداقه ایشان به عرش رفت و در روز عاشورا در فرش جای گرفت.
ایشان گفتند: جایگاه امام حسین(ع) به حدی بالاست که حاجت پیامبران (ع) در زیارت قبر ایشان است از جمله حضرت ابراهیم (ع)که آرزو داشتند به زیارت امام حسین(ع) بروند و اینجاست که کمیت عقل، حکمت و فقه برای شناخت این همه عظمت امام حسین(ع) لنگ می زنند.
استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با ذکر داستان ابوحمزه ثمالی به قبر سید الشهدا (ع)گفتند: وقتی یکی از ان چهار هزار ملاک اجازه نداد که جناب ابوحمزه به زیارت امام حسین مشرف شود، دلیل این امر را حضور حضرت موسی کلیم الله برای زیارت امام حسین و دعا برای حاجتی که داشتند ذکر کردند.
حضرت آیت الله وحید خراسانی افزودند: آنچه در این عالم دیده و دیده نمی شود و یا  قابل درک است و قابل درک نیست همه برای امام حسین (ع)گریه می کنند.
ایشان خاطر نشان کردند: امام حسین(ع) شخصیتی است که پیامبر(ص) در روز عاشورا در قتلگاه برای ایشان حاضر شدند و خون گلوی امام حسین(ع) را به عرش بردند و این خون در شیشه تا قیامت طاق عرش را به لرزه در می آورد.
منبع: حوزه نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.