خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رژیم آل سعود کفایت مدیریت حرمین شرفین را ندارد

به گزارش ادیان نیوز، آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با مبلغان مناطق محروم اظهار داشت: پیامبر (ص) فرمودند خداوند بسیار بخشنده و کریم است و همه ما از نعمت‌های الهی بهره مند شدیم و من بخشنده‌ترین و سخاوتمندترین فرزندان آدم هستم.
 
مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دین اسلام جامع‌ترین دین است و برای زندگی انسان‌ها برنامه مناسبی دارد افزود: رسول خداوند فرمود افرادی از من بخشنده تر هستند که علومی را فرا گرفته و آن‌ها را در مناطقی که نیازمند هستند نشر دهند.
 
آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر جایگاه و ارزش ماه محرم و صفر گفت: عاشورا و عزای امام حسین (ع) سرمایه بسیار مهم و ظرفیت بالایی دارد و به وسیله آن می‌توان بسیاری از مشکلات را رفع کرد، زنان و مردان و همه اقشار در مجلس اباعبدالله (ع) حضور پیدا می‌کنند که باید از این مجالس به خوبی استفاده و بهره مند شد.
 
استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: امروز در کشورهای مختلف جهان هنگام ماه محرم و روز عاشورا عزاداران در خیابان‌ها حضور پیدا می‌کنند و به عزاداری می‌پردازند که نشان دهنده جایگاه بالای اباعبدالله (ع) میان مسلمانان است.
 
وی با اشاره به حادثه خونین سرزمین منا اظهار داشت: روز اربعین بیش از ۲۰ میلیون نفر در کربلا حضور پیدا کردند و هیچ حادثه ای اتفاق نیفتاد اما در مراسم حج امسال که ۲ میلیون نفر شرکت کردند رژیم آل سعود با بی کفایتی سبب کشته شدن تعداد زیادی از حاجیان شد.
 
مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه امروز وسیله گناه از همه زمان‌ها بیشتر است افزود: در زمانی قرار داریم که تبلیغات علیه مکتب اسلام و شیعه بسیار زیاد است و چندین هزار شبکه فاسد این تبلیغات را هدایت می‌کند که در مقابل باید فعالیت مان برای نشردین و تشیع بیشتر شود و به موازات تخریب‌های صورت گرفته به نشر معارف اسلامی پرداخته شود.
 
آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم وحدت میان جوامع اسلامی گفت: مبلغان در راستای نشر اسلام و مکتب تشیع نکات مثبت را مطرح کنند و از تفرقه بپرهیزند واهانتی به اهل تسنن نکنند، این موضوع را مدنظر قرار دهیم که همه گروه‌ها تلاش می‌کنند تا اسلام را از بین ببرند و باید در برابر آن‌ها ایستادگی و مقاومت صورت بگیرد.
 
استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: شیعیان و اهل سنت دارای مشترکات زیادی هستند که باید به آن‌ها توجه شود و مدنظر قرار داد و از اختلاف جلوگیری کرد، امروز بیش از هر حکومتی شیعیان به فلسطینی‌ها کمک می‌کنند در صورتی که مردم فلسطین اهل سنت هستند اما مسائل مسلمانان مدنظر شیعیان است.
منبع: تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.