خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گستاخی کاریکاتوریست ژاپنی علیه آوارگان سوری / عکس

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی زبان “ژاپن تایمز”، “توشیکو هاسومی” این کاریکاتور را بر گرفته از عکس گرفته شده از سوی “جاناتان هامیس” عکاس کانادایی از یک کودک آواره سوری در لبنان در صفحه خود در “فیسبوک” منتشر کرد.
هاسومی در زیر این کاریکاتور نوشت: فکر خوبی دارم، اگر می خواهی زندگی خوبی داشته باشی، لباس قشنگ بپوشی و غذای خوب بخوری بهتر آن است که پناهنده شوی تا با کمک دیگران به این مزایا برسی.
اقدام این کاریکاتوریست ژاپنی به شدت در شبکه های اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفت و وی به نژادپرستی متهم شد، اما با این حال این فرد حاضر به عذرخواهی نشد.
وی گفت که قصد نداشته وجهه آوارگان سوری را مخدوش سازد بلکه منظورش مهاجرین غیرقانونی بوده که کشورشان را به دلایل اقتصادی و به خاطر به دست آوردن زندگی بهتر، با حیله و نیرنگ ترک می کنند؛ لذا عذرخواهی نمی کند.      
البته هاسومی پس از افزایش فشارها، مجبور شد این کاریکاتور را از صفحه خود در فیسبوک حذف کند، به ویژه پس از آنکه جاناتان (عکاس این تصویر) که از این اقدام شوکه شده بود از وی خواست این تصویر را حذف کند.
 کاریکاتور موهن کاریکاتوریست ژاپنی
هم اکنون حدود ۱۱ میلیون شهروند سوری از جمعیت ۵/۲۳ میلیون نفری سوریه در داخل و یا خارج این کشور آواره شده اند؛ بحران سوریه از اسفندماه سال ۱۳۸۹ و با ورود گسترده تروریست های تکفیری از کشورهای غربی- عربی آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

.

.

کاریکاتور موهن کاریکاتوریست ژاپنی

منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.