خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شلیک پلیس میانمار به مسلمانی که حاضر به باج‌دهی نشد

به گزارش ادیان نیوز، یک پلیس میانماری، مسلمانی روهینگیایی را به دلیل باج ندادن به مأموران، با شلیک گلوله مجروح کرد.
خبرگزاری “اراکان” میانمار در این‌باره گزارش داد، براساس اعلام شاهدان عینی یکی از نیروهای امنیتی میانمار، یک مسلمان روهینگیایی مقیم شهر منگدو را به دلیل عدم قبول پرداخت باج، مجروح و زندانی کرد.
گفتنی است مردم این شهر این مسلمان روهینگیایی را که گلوله به پای چپش اصابت کرده بود، از دست پلیس نجات داده و به بیمارستان منتقل کردند ولی پلیس میانمار به جای بازداشت و محاکمه نیروی خاطی، این مسلمان را بازداشت کرده و به زندان انداخت.
مسلمانان میانمار چندی قبل نیز برای برپایی نماز عید قربان مجبور به پرداخت باج به مسئولان این کشور شدند.
یک روزنامه‌نگار زن انگلیسی طی گزارشی از همکاری نیروهای دولتی و پلیس میانمار با قاچاق‌چیان انسان برای باج‌خواهی از مسلمانان روهینگیایی پرده برداشت.
دو فعال حقوقی روهینگیایی طی گفت‌وگو با این روزنامه‌نگار گفتند؛ قاچاقچیان انسان با همکاری مسئولان دولتی و پلیس میانمار، مسلمانان را می‌ربایند و از خانواده‌هایشان باج‌خواهی می‌کنند.
دولت میانمار، مسلمانان روهینگیایی را که جزء ساکنان قدیمی و اصلی این کشور هستند میانماری ندانسته و آنان را مجبور می‌کند بین اعتراف به بنگالی بودن و بازداشت و زندانی شدن و زندگی در ارودگاه‌هایی با شرایط وخیم در مکان‌هایی نامعلوم، یکی را برگزینند.
با گذشت ۳ سال از شروع دور جدید پاک‌سازی نژادی-مذهبی در میانمار، بودایی‌ها در سایه حمایت دولت همچنان به قتل، غارت و تجاوز جنسی به مسلمانان روهینگیایی ادامه می‌دهند؛ اما سازمان‌های بین‌المللی و خصوصا کشورهای اسلامی هنوز در سکوت به سر می‌برند. 
منبع: جبهه جهانی مستضعفین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.